Gå til innhold

En hel utdanning over nett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har tatt hele utdanningen over nettet? En bachelor- eller mastergrad?

Om jeg skal bli utdannet, så er jeg nødt å ta utdanningen over nettet. Med to barn, leilighet og samboer her - så føler jeg meg knyttet her. Bor på en liten plass, så det er ikke noe samlinger, kurs og slike utdanningstilbud her jeg bor heller.

Jeg er nettopp ferdig med almennfaglig påbygging, så har veldig gode karakterer, og muligheter for å komme inn på det meste jeg søker på. Men når jeg ser på nettutdanninger så ligger jo de fleste på 7,5 og 30 studiepoeng, og eneste bachelorgraden jeg finner er økonomi og administrasjon.

Så mitt spørsmåel er egentlig om det er noen som har tatt en hel bachelor-grad over nettet? I økonomi og administrasjon, kanskje?

Hvor tungt er det? Nå er jo jeg kun vant med videregående-nivå, så vet jo ikke helt hva jeg går til. Jeg regner med man trenger en god del av både selvdisiplin og motivasjon, så det er jeg innstilt på. Men jeg vil jo gjerne ha tid til sambo og barna mine og, og ikke kun bli sittende med skolearbeid dagen lang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du disiplinert greier du det!

Jeg tar mastergrad over nett nå. Har mulighet til å gå på to samlinger i løpet av semesteret. Akkurat nå er jeg i permisjon og hjemme med min datter, så jeg har ikke vært på samlingene. Jeg tar denne mastern på deltid og kan velge blant ulike fag på 7,5 stp. Når jeg har tatt 8 slike kurs (bestemmer litt selv hvor mange jeg vil ta i semesteret), får jeg opptak til et 30 stpfag som er selve masteroppgaven. Jeg kommer nok ikke til å være ferdig med denne masteren på flere år enda. Men kjekt å ha noe å studere på kveldstid når jeg har tid..

Det er selvfølgelig tungt å sette seg ned å lese når man har en ledig stund, men i helgene feks kan du jo sende mann og barn ut å leke og få deg en skikkelig studiestund.

Vet ikke hvilke studier du helst kunne tenkt deg og om du tenker å ta det på vanlig høgskole eller feks NKS?

Det er jo helt sikkert mulig å ta det på deltid?

Fagene er nok ikke det tyngste med å jobbe kun nettbasert, men tiden.. Det er fort gjort å utsette studiene, siden det ikke er noen "timeplan".

Men er du strukturert og disiplinert vil du nok få det til.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...