Gå til innhold

Reiser til egypt i morgen:-)Noen som har vært der,og har noen lure tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller iallefall kan fortelle litt om hvordan er det er der?

Vi gleder oss kjempemasse,og er veldig spent på hvordan det er:-)

På en måte forestiller jeg meg at det bare er en "vanlig sydenplass",men samtidig kan jeg egentlig ikke tro det..:-)

Vi skal til Sharm el Sheik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sharm var ganske syden sist jeg var der, men Rødehavet er jo flott for dykking for eksempel og er sånn sett litt mer fancy enn Malaga til dømes. Ellers kan man også reise på dagsturer hvis man vil se noe litt mer "egyptisk" enn selve turistbyen da :) Selv synes jeg fjellområdene på Sinai er nydelige.

Skrevet

Ha med så mye antibac du har plass til og bruk det hele tiden i tillegg til å vaske hendene mye. Prøv å ta minst mulig i pengene og bruk hvertfall antibac etterpå. Ikke la barna leke på gresset, det vanner de med silt kloakkvann, det blir fint og grønt av det, men ikke så delikat at barna leker der...

Så er det kjempefint og snorkle og dykke der! Vi kunne svømme 10m ut fra stranda og se de mest fantastiske fiskene der vi bodde og en kort båttur lengre ut var det enda mye mer fantastisk, men hvis dere skal ha med små barn, er jo ikke det så lett.

God tur!

Skrevet

skal du bo helt nede ved sjøen? noen år siden jeg var i sharm el sheik og vet de bygde nye hoteller oppi høgden der..

jeg bodde i gangavstand til stranda.. syns det var litt irriterende å bade i rødehavet for det var så salt at tyngste delen av kroppen fløt opp hele tiden (rompa opp og hodet ned i vannet) sikkert kult å se på for andre.

var bygd opp som en "helt vanlig sydenplass" og hadde amerikanske/europeiske matkjeder der.

likte ikke soldatene som sto med maskingevær langs hele veien (så de må du prøve å overse hvis de fortsatt er der)

Elles syns jeg det var en veldig koselig uke i Sharm El Sheik så gled deg...

våtservietter, våtservietter i dungevis.. ta med!

og God Tur..

Skrevet

Har bare en ting å si: BLÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

*sjalu*

Skrevet

Sharm er "syden" som du sier. MEN Egypt er et av de mest skitne landene i verden. Antibak og våtservietter er derfor et must.

Utrolig fint å snorkle/dykke/fridykke i rødehavet

Jeg har reist rundt i egypt og var veldig glad for at jeg valgte å følge reglen - skrell det, stek det, kok det eller ikke spis det.

Skrevet

Som de allerede har skrevet lengre opp her...

HÅNDDESINFEKSJON, HÅNDDESINFEKSJON, HÅNDDESINFEKSJON!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...