Gå til innhold

Er det jeg som er kjip??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter

Hadde en krangel med mannen min i går ;(

Nå lurer jeg på om det er jeg som er vanskelig og hormonell, eller om jeg har rett.

Historien er at han skal arrangere utdrikningslag, og det er bare gøy, MEN siden han er med i arrangementskomiteen kunne han velge hvilken helg det skulle skje. Det stod mellom 5 uker eller 3 uker før termin. Han valgte 3 uker, selv om jeg ba ham velge 5 uker før. Fortsatt er alt bra i og med at planen er at han skal være borte kun en natt.

Nå viser det seg at de skal flytte sted for reisen og at det kanskje blir en tre dagers tur! Jeg ble veldig overrasket og sa at det synes jeg ikke han kan gjøre så nære termin.

Jeg tror ikke jeg kommer til å føde så tidlig, men vi har en 2 år gammel pike og det er ganske slitsomt å være alene, høygravid med eneansvar for en 2 åring! Det endte i en dustete krangel. Jeg synes fremdeles det er litt ufølsomt å reise bort så lenge helt på slutten, men hva synes dere? Er jeg bare et hormontroll?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mulig jeg er like hormonell som deg i såfall, men syns dette er utrolig dårlig gjort! Jeg ville ikke godtatt at samboer reiste fra meg for 3 dager(!!) når det bare var 3 uker til termin! Nei,søren heller,en fødsel kan da skje 3 uker før! Det er jo derfor man er FØDEKLAR når det er 3 uker igjen...

skjønner også godt at det er slitsomt å ha aleneansvar for ei lita jente nå som du er høygravid...

Syns det er dårlig av mannen din om han ikke skjønner deg! Og syns strengt talt han burde holde seg hjemme!

Lykke til:-) *klem*

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Enig!!

Skjønner godt at han vil gjøre det til et supert utdrikningslag, han er sikkert ikke alene om å ha planlagt dette, så det er kanskje ikke hans idè å reise bort heller...men om jeg hadde vært den kommende bruden hadde jeg neppe satt så stor pris på at brudgommens utdrikningslag plutselig skal gå over TRE dager, og at de reiser bort!! Så de burde kanskje tenkt på det også?

Fatter ikke problemet altså, enkelte mannfolk er så umodne og guttegutt med en gang de havner i selskap med andre hankjønn!! Hva med å ta litt ansvar for at man har en liten verdensborger på vei?

Okei, nå hisset jeg meg litt opp, vi er vel hormonelle alle sammen, men kjære vene, det betyr ikke at vi skal måtte stille spørsmål ved hver mening eller tanke vi får. Jeg synes du har helt rett!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Hadde ikke godtatt det nei!

Synes du skal vise han de svarene du fikk her og se om det kan hjelpe deg.

Selv endte det med ks 5 uker før tiden her sist, så min mann får ikke lov å reise bort på noe lange greier etter den tiden.

Lite trolig at det ender slik denne gangen også (håper jeg), men man vet faktisk aldri!

Og spesielt når dere har ei på 2 (vår blir 2 år i mai) så er det faktisk ganske mye jobb med de søte små vi har fra før også...

Skrevet

Nei, jeg hadde heller ikke godtatt dette. En natt borte hadde vel gått greit, men ikke tre... Det spiller liksom ingen rolle at stedet kanskje ikke er veldig langt borte, det blir jo som regel konsumert en del alkohol på slike arrangement, og da er det ikke bare å hive seg i bilen og komme hjem.

Det er lite sannsynlig (men kan jo absolutt skje) at fødselen startet 3 uker før, men du trenger hjelp til snuppa hjemme. Her er det litt over 4 uker til termin, og mannen får ikke dra fra meg nå, jeg sliter med høyt blodtrykk og må hvile mye. Drar han får han ta med snuppa vår, og ikke bli borte lenge.

Siden han arrangerer dette har han jo mulighet til å påvirke både tid og sted, og han bør ta hensyn til deg nå. Det er noe med å føle seg trygg hjemme.

Skrevet

Skjønner deg godt jeg! Ville nok blitt alvorlig skuffet og lei meg for at han ikke viste mer hensyn så tett opptil termin selv. Greit nok men èn natt hvis det ikke var lengre unna enn at han kunne tatt taxi hjem hvis noe var på gang og at han evt. ikke drakk så mye. Men som noen sier over her så blir mannfolk plutselig så guttebarnslige når de flokker seg med kameratene sine. Jeg hadde sagt ettertrykkelig hva jeg mente selv om det ikke ville gjort noe fra eller til. Kan du evt. ha barnevakt denne helgen for å vise han at du virkelig trenger hjelp for å komme deg gjennom helgen? Jeg tror sannsynligvis ikke at du føder på denne tiden, men ingenting er jo noen garanti. Prøv og hør med han om det finnes noen alternativ og prøv å snakk til han på en saklig og ordentlig måte så du ikke bare blir "den hormonelle hjemmeværende kjerringa" som kanskje gjør at han trekker seg mer unna. Jeg er alltid redd for å bli kjipt på sånne ting, men noen ganger så er det akseptabelt å bli sint og lei seg og det er nettopp når en fødsel nærmer seg.

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert, men det er fordi jeg har snille foreldre som bor bare en halvtime unna og jeg hadde nok tatt med meg barna og overnatta der de tre nettene han var borte :P

Men hadde jeg ikke hatt den muligheten, så hadde jeg nok kanskje blitt litt irritert ja...

Skrevet

Takk for søte svar!

Min mann var dum nok til å involvere de andre i planleggingen og da tok det litt av. Han følte vel at han ble presset litt opp i et hjørne og at brudgommen blir skuffet dersom ikke ditt og datt osv. MEN har nå kommet til at den opprinnelige planen med en overnatting får stå. Det er i et annet land, så vi får ta sjansen på at det ikke skjer noe den dagen og det er jo lite trolig. Det var mer det at jeg skulle bli hjemme med 2 åringen alene i 3 dager jeg steilet på.

Han ble vel litt skvist mellom barken og veden, men skjønner at en natt holder i massevis. Takk og pris!

Skrevet

Synes det svaret til UndrendeUllteppe var så bra :

" Enig!!

Skjønner godt at han vil gjøre det til et supert utdrikningslag, han er sikkert ikke alene om å ha planlagt dette, så det er kanskje ikke hans idè å reise bort heller...men om jeg hadde vært den kommende bruden hadde jeg neppe satt så stor pris på at brudgommens utdrikningslag plutselig skal gå over TRE dager, og at de reiser bort!! Så de burde kanskje tenkt på det også?

Fatter ikke problemet altså, enkelte mannfolk er så umodne og guttegutt med en gang de havner i selskap med andre hankjønn!! Hva med å ta litt ansvar for at man har en liten verdensborger på vei?

Okei, nå hisset jeg meg litt opp, vi er vel hormonelle alle sammen, men kjære vene, det betyr ikke at vi skal måtte stille spørsmål ved hver mening eller tanke vi får. Jeg synes du har helt rett! "

Er heeeeeelt enig !!!!!!!!!!!

Skrevet

Hei.

Dessverre klarer ikke mannfolka å se for seg alvoret med det her... De tar det ikke helt alvorlig dette med svangerskap og fødsel for de får bare se på men ikke delta. Er vi kvinns som har den hemmeligheten i magen... Når det er sagt vil jeg si at hadde det der vært min mann hadde han fått 2 tette og en grønn badehette hvis han finner på noe sånt så tett på termin! Hadde han hvertfall funnet en barnevakt/avlastning som kan hjelpe deg den tiden han er borte er det anderledes men hvis han mener du skal sitte alene om alt er han (no affense) tjukk i hodet!

Og ikke minst, hvis du føder mens han er borte så han ikke får vært med på fødselen hva ville han sagt og ment/følt da? Dessuten hvis han hadde kommet på sykehuset og det hadde stinket alkohol av han så hadde han ikke kommet inn engang...

Jeg håper det ordner seg for deg/dere og at dere kommer frem til en løsning. Lykke til :)

*JennyS*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...