Gå til innhold

Oppgitt over når man ringer til føden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå begynnende rier og vannavgang, og tenkte jeg skulle ringe til føden fordi jeg ikke har rukket å skrive meg inn på sykehuset enda. (3 uker til termin) Hadde tenkt å gjøre det i dag, men nå er det jo mulig det blir fødsel før det da. Så jeg ringer inn og sier at jeg har rier men at jeg ikke har skrevet meg inn enda men hadde tenkt å gjøre det i dag. "NEIH det går IKKE" sier hun til meg da. Du får ringe etter vaktskiftet klokken fire. Så jeg blir litt usikker og sier ja men hvis jeg går i fødsel før den tid..? "Ja du får jo komme å føde hvis du føder men ring igjen etter vaktskiftet!!!!" Snakk om å være negativt fokusert. Nå gruer jeg meg jo til jeg eventuelt skal inn, for jeg føler meg jo bare til bry :P

Forrige gang jeg fødte (Et annet sykehus) fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte å komme inn før jeg hadde så vondt at jeg var i min egen verden.... Syns det også var en teit ting å si, for skulle jeg ventet så lenge da, hadde jeg kommet inn med 9 cm åpning....

Skulle ønske slike folk kunne skjønne at selv om fødsel er dagligdags for dem, så er det en stor ting for oss, der vi kan føle oss sårbare, og gjerne vil ha imøtekommenhet. Bare et lite hjertesukk fra meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrive deg inn på føden? Er det ikke søkt plass til deg via fastlege eller jordmor da?

Det blir iallefall gjort her og fått tilbakemelding om plass.

Skjønner at du ble frustrert,de burde absolutt være mer imøtekommende.

Håper det ordner seg,de kan jo ikke nekte deg å komme om du går i fødsel hvis du tilhører dette sykehuset,men de kan sende deg til det nærmeste om det ikke er plass.

Lykke til:))

Skrevet

Klem til deg :-)

Nei, det er ikke alltid lett... leger, jm og annet helsepersonell er som oss andre: Litt ymse av personlighet. Jeg har vært innom et utall leger osv i løpet av de siste 10 årene grunnet sykdom, pluss endel jordmødre etter 3 svangerskap og fødsler. De aller fleste har vørt hyggelige, forståelsesfulle og dyktige, men jeg har også noen skrekkeksempler å vise til. Tror ikke jeg skal fortelle om dem her, jeg blir bare sint av å tenke på det!

Men du har helt rett: Tro det er det at fødsler er så dagligdags for jordmødrene at noen av dem kasnkej glemmer å tenke på hvor spesielt det er for oss og hvor sårbake og usikre vi kan være. Da er det godt å bli møtt med vennlighet i stedet for avvisning.

Lykke til, Bitelill, snart har du babyen din i armene!!! :-)

Skrevet

Jeg valgte sykehus ved første legebesøk, og så fylte jeg ut noen pappirer når jeg var på ultralyd. Har ikke skrevet meg inn noe mer en det. På mitt sykehus er det ikke omvisning lengre.

Lykke til med fødsel.

Skrevet

Noen sykehus praktiserer jornalskriving/innskriving andre ikke

Hos oss er det vanlig, men ikke spesielt viktig. Rakk det ikke med førstemann fordi han kom før jeg hadde time, rakk med nr 2

Man kan fort bli frustrert over jm, særlig når de tydeligvis ikke har tid til deg.

Greit nok at du kunne ringe tilbake, men der er jo noe med hvordan man blir svart også.

Du bør ikke grue det du møter helt sikkert mange hyggelige når du først er inne.

Føler jeg har blitt litt avspist på telefon men alltid møtt veldig hyggelige folk når jeg har kommet inn på sykehuset.

Har erfaring med å komme ned med bekymringer, hvor ting har vært helt fint

Derimot har jeg ingen erfaring med å gå å lure på om jeg bør dra inn eller ikke så når selve fødselen har startet

Skrevet

I know!

Har møtt flere slike gjennom mine tider som gravid. Nå kvier jeg meg skikkelig for å ringe.

Fikk kjeft av jm på kontroll i dag for ikke å ha ringt dem i går. Jeg var så dårlig at jeg ikke orket å risikere å møte på et troll, ordne med barnevakt og frykte å bare bli avist på føden fordi det nok en gang ikke var noe. Så jeg gjekk heller å ta meg i senga, dårlig som bare det. Orket ikke lyd eller lys, kvalm og ovndt i hodet. Kunne gått skikkelig ille. Heldigvis var jeg antagelig bare sliten. Med blodtrykket mitt osv tåler jeg nok ikke så mye.

Følte meg bare dum og stammende når jeg skulle prøve å forklare. Klarte ikke å sette ord på det.

Neste gang du ringer treffer du helt sikker noen som er hyggelige. Det er tanken du må holde på! :)

Skrevet

er godt jeg bor i stavanger,her kan vi g¨å når vi måtte føle for det,.her sier de (BARE KOM INN)BEDRE OG KOMME INN EN GANG FOR MYE ENN 1GANG FOR LITE.

Skrevet

Det er så utrolig drøyt! Vi reagerer jo alle ulikt på smerte og hvem kan vel si når vi "har vondt nok" til å komme inn? Hørt fra flere i det siste som har blitt bedt om å være hjemme litt til fordi de tydeligvis ikke har vondt nok- hvordan kan man få seg til å si sånt?

Kjenner jeg blir skikkelig forbanna- når min fødsel er igang skal jeg bare slenge meg inn i bilen og ringe føden for å si at jeg er på vei- ikke for å spørre om lov til å komme. Herregud, når vi skal reise inn må da bli opp til hver enkelt fødende!!

Skrevet

Jeg må si jeg er glad jeg skal føde på Riksen...

Skrevet

men som de også sa: føder du så føder du,da må du jo bare komme.

jeg hadde for min bare dratt til nærmeste sykehus uansett hvor jeg hadde fødeplass. skal ungen ut så skal den ut:)

har fødeplass på kongsvinger, men har lyst til å kjøre litt rundt ahus ved terminen:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...