Gå til innhold

Sykehuset Bærum Asker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kunne tenkt seg å føde der, tiltross for alt som har kommet frem i media?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det vært noe om fødeavdelingen/barsel?

Fødte der for 1.9 mnd siden. De var kjempe snille og gode mot meg.

Nå har ikke jeg vært veldig aktiv med nyhetene, men har jo fått med meg denne sykehus skandalen, men ser ikke problemet med å føde der.

Er det av prinsipp du ikke vil eller er det noe jeg kanskje ikke har fått med meg ang føden / barselen!

Skrevet

Det er der jeg helst ville født nå. Med så mye rabalder vil personalet være ekstra oppmerksom og forsiktige. Det er nok en av de tryggeste fødeavdelingene idag.

Skrevet

Har du seriøst ikke fått med deg de skandalene som har skjedd på føde barsel der? Dødsfall av unge kvinner pga grove legefeil. Ser du ikke dagsrevyen eller leser aviser...

Skrevet

Hva får deg til å tro det? De har fortsatt elendige rutiner. Tro meg jeg vet

Skrevet

Har fått med meg mye negativt om Asker/Bærum både i media og her, men jeg har likevel valgt å føde begge jentene mine der, tross at vi egentlig tilhører sykehuset Buskerud(vi bor midt i mellom begge, litt nærmere Bærum)

Jeg følte meg veldig godt ivaretatt på føden begge gangene, spesielt første gang, da hadde jeg 2 jordmødre, 1 barnepleier og 1 fødselslege inne samtidig nesten hele tida fordi de ville være sikre på at alt gikk bra(hadde rask fødsel mtp åpning og rier, men pressriene var ineffektive og det tok en del lengre tid å få ut barnet enn normalt)

Barsel er vel litt mer "kritikkverdig", men jeg har vært i god form begge gangene og reist tidlig hjem. Dårlig med oppfølging og informasjon der, men jeg har ikke hatt noen problemer av noe slag, så har ikke lidd noen nød.

Skrevet

Glemte å si at jeg fødte i slutten av 2007 og nå i beg. av 2010, så hadde fått meg meg nyhetene om dødsfallene.

Skrevet

Tro meg, jeg vet noe annet.

Skrevet

Jeg fødte begge mine barn der. først i2004 og sistemann i 2009.

det eneste som plager meg litt er at jeg gikk 17 dager på overtid med nr to.. Min baby viste seg å være kortvokst( som jeg fikk vite etter fødsel). han hadde en omkrets rundt hodet på 40.5.

jeg kom inn stadig vekk med skikkelig maserier, som bare stoppa opp hele tiden. og hver eneste gang jeg dro dit i håp om at NÅ skjedde det, så ble jeg alltid sendt hjem igjen og bett om å komme tilbake om to dager.. Dette har i ettertid plaget meg, fordi problemet med babyen min da hn var på vei ut, var at hodet var så stort, så hodet kom liksom ikke forbi den ene veggen "der inne".. ble bare værende på det samme stede å stange hodet sitt borti den veggen. (eller hva man kaller det...er visst noen sånne " vegger" babyen skal forbi) hele tiden.Og det at jeg gikk 17 dager over termin hjalp jo ikke særlig, da hodet bare ble større. De sykehusene jeg har snakket med i ettertid (rikshosptalet og ahus) har visst en regel på at ingen skal gå 14 dager over tiden. da blir de satt i gang.

og hvorfor asker og bærum ikke gjør det samme skjønner jeg bare ikke. for hørte at de egentlig følger den samme regelen.Når det er sagt så hadde jeg en del ultralyder der borte rett før fødselen. hvor da en lege hadde fått litt store mål av babyens hodet. så de ville gjøre det igjen.

en ny lege tar ny ul å sier bare "okei".. så får jeg ikke vite mere... WHAT?

greia er at da babyen min var på vei ut så var det så jævli vondt..mye mere vondere enn med førstemann, på grunn av større hodeomkrets. og de fikk han ikke ut. så de måtte få en annen anestesi lege til å hjelpe til..og da måtte de prøve å få tak på hodet å dra det utover.. også måtte de klippe meg opp.. faen ass.. har aldri pressa så hardt i hele mitt liv.. ;/ at jeg fikk han ut vaginalt i det hele tatt er for meg fremdeles helt utrolig.. og jeg mener, alt dette burde de ha vært forberetrt på siden de så på ul at hodet var ganske stort. og hva med og evt tilby meg keisersnitt??..

så var ikke helt fornøyd jeg.

og legevakta der er ett kapittel for seg selv..

før jeg vle gravid meg minstemann her, så var jeg også gravid ett halvt år før. men endte opp i sa. jeg fikk kraftige blødninger, og da mener jeg kraftig blødniger, med smerter. det var som slim, mørkt mørkt blod og kluimper (unnskyld opplysningen).i uke 10. jeg dro til legevakta der, og der sier han, "det er helt normalt å blø litt gjennom ett svangerskap, råder deg til å dra hjem og slappe av litt så går nok dette bra". fikk krangla meg til en UL dagen etterpå da jeg ringte opp til gyn. der fant de ikke fosteret. så jeg hadde hatt en sa. var bare litt rester igjen.. ;(

og det er ikke første gangen jeg ikke får noe hjelp av legevakta. har tatt med meg datteren min dit ett par ganger. den ene gangen så hadde ho noe utslett på hele kroppen. skjønte ikke hva det var. og ho hadde høy feber.. legen som vi gikk til der, så ikke på henne en gang. satt bare med nesa inn i skjermen å antok at hun hadde det eller det.. og ga oss en resept på en krem som ikke en gang funket. hva med å titte på kroppen da å se hvordan utslettene der ut??..neida..

så jeg blir litt oppgitt av de der borte.

neste gang vil jeg føde på rikshopitalet. vi er der ganske ofte nå med sønne vår på grunn av diagnosen han og litt pustevansker.. er veldig forsnøyd med det sykehuset. regner med at føden og barselen der er like bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...