Gå til innhold

Når begynte dere å gi barna brødskive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva slags pålegg har/hadde dere på til å begynne med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved 6 måneders alder:)

Jeg brukte mye gulost, ellers prim (Litago, den med jern) og leverpostei.

Skrevet

prøvde leverpostei i går, men virka som om det var litt sterk smak på det for henne... Hun grøssa skikkelig.. hehe... kan jo hende det går seg til når hun har smakt det noen ganger da.. :P

Ellers prøvde jeg kaviar i dag og det var visst kjepegodt å sutte på. :P

Hun er 7 måneder nå, men tannløs. Nå har vi ikke prøvd mer enn et par ganger, men hun bare suger på bitene og dytter de ut igjen. Men det er vel en start.

Skrevet

Hehe, ja det er jo en start:) Sikkert bare veldig uvant å få den konsistensen i munnen:) Og da jeg skrev at jeg brukte "mye gulost" mente jeg jo ikke flere osteskiver på skiva, bare at hun hadde det ofte på skiva si, hehe;)

Mi er ikke noe glad i leverpostei hun dessverre, bare rynker på nesa etter et par biter. 14 mnd er hun nå, så håper hun begynner å like det mer etterhvert:) Selv ELSKER jeg leverpostei, og spiste ørten bokser av det da jeg var gravid, på skiva altså..:P

Skrevet

hehe... jeg tolka i grunn riktig. :D

Men gulost er jo et typisk pille-av-pålegg da... Mater du henne da eller? For jeg prøver å legge bitene foran tulla for at hun selv skal spise. Det fungerer ihvertfall foreløpig. :) Mater jo selvfølgelig når hun får grøt ol da :P

Skrevet

Helt i begynnelsen satt jeg og ga henne skivene ja, rev av små biter av skiva, på str med en halv sukkerbit ellerno, hehe. Hun fikk da ikke revet av osten, men nå derimot.. Nå kan jeg KUN ha smørepålegg på, for alt av pålegg går i munnen, så ligger skiva igjen:P Om jeg ikke bretter skiva dobbelt da, da blir det ikke så lett å ta det av:) Ikke bare bare med de små, hehe;)

Skrevet

Andre som har påleggstips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...