Gå til innhold

Noen etterlyste rock...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette kan kanskje lindre suget:

http://www.myspace.com/quavila

Quavila spiller skitten kompromissløs metall, og oppstod i kormiljøet på Landås i Bergen. Medlemmene har en bred musikalsk bakgrunn, og kan skilte med erfaring som strekker seg fra salsa og balkansk rom-musikk til elektronika, jazz og punk. Denne komboen har skapt et særdeles impresjonistisk resultat, ofte inspirert av figurer som Kerry King, Jimmy Page, Bela Bartok og G.W.Bush.

Quavila har til nå i stor grad hørt til obskuriteten da hovedfokuset i første omgang har vært å lage en helhetlig EP. For å oppnå best mulig resultat tok Erik "Pytten" Hundvin seg tid til å produsere låtene i det legendariske Grieghallen Studios. Videre stod støymusiker John Hegre for mastringen i Duper Studios. Fokuset var hele veien på å få frem aggresjonen som ligger latent i bandet og å ta vare spontane og intuitive øyeblikk som oppstod under innspilling. Resultatet må høres.

Fremover vil fokuset være på å gjøre flere spillejobber, samtidig som at låtmaterialet blir utvidet og utviklet.

Booking: [email protected]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spenstig kormiljø på Landås må jeg si ;)

Personlig holder jeg til i den andre enden av rockeskalaen, så dette ble litt i hardeste laget for meg..

Men det er alltid artig å sjekke ut band man aldri har hørt om før. Og strengt tatt tviler jeg vel litt på om de får så voldsomt mange spillejobber via dib, men lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...