Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Helle og hvem velger det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg antar at navnet velges av de som liker det...?

Skrevet

Line Verdal har gitt dette navnet til dattra si... blir helt rystet jeg. Utrolig stygt navn:(

Skrevet

ja det var det jeg tenkte også...at det er mindre pent. Merker jeg sier det ofte her hjemme til jenta mi " du må ikke HELLE ut vannet der"osv..

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvem Line Verdal er. Burde jeg vite det? Jeg synes Helle er nydelig. Kunne godt kalt datteren min for det men vi bor dessverre i utlandet og det lyder ikke like pent på engelsk.

Skrevet

En norsk skuespiller som har blitt mere kjent nå ettersom hun er med i den norske versjonen av Himmelblå.

Skrevet

okay, har aldri hørt om noe som heter Himmelblå så da er det ikke så rart jeg ikke vet hvem hun er

Skrevet

Synes egentlig navnet er fint. Er ei lita jente i bhg til gutten min som heter det.

Saken er den at, min lille gutt banner som en bryggesjauer for tiden.

Når han begynner å si " hel..." så stopper jeg han, og da sier han " Men jeg kan vel si Helle" Så han bruker da navnet Helle, for å kunne " banne" på en lovlig måte. :-)

Hva de klarer å finne ut av..

Skrevet

Ikke noe jeg kunne valgt selv, men søtt. I barnehagen jeg jobber er det ei jente som heter Helle. Søt. :-)

Skrevet

Jeg synes det er fint, hadde ikke eldstemann vært gutt, så hadde "hun" sikkert hett Helle evt Eirin:) Da var jeg ca 20 år.

Skrevet

Fint navn. Ingen velger det.

Skrevet

Det er et nydelig navn. Datteren vår heter det, og i mine øyne er det det fineste navnet som finnes.

De som velger det navnet er høyt utdannet, ønsker navn som ikke har kristne tilknytninger, vet at på Engelsk vil de uttale det "Helli" (akkurat som Halle Berry uttaler sitt med i på slutten), og at det funker fint.

Helle er fra norrønt hellig, men har ingen typiske kristne assosiasjoner.

En annen ting som er veldig positivt er at nesten ingen heter det, så vi slipper å ha mange i barnehagen/klassen som heter det samme.

Skrevet

Sorry, mente selvsagt å skrive engelsk med liten e. Hadde først skrevet i England, og glemte å endre alt.

Skrevet

Joda, det er på vei opp.

Skrevet

Syns det er fint jeg.. Så klart assossieres det med "å helle" eller "steinhelle" men navnet er såpass sterkt i seg selv at jeg sjeldent tenker på det...

Skrevet

Synes det er et nydelig navn! Da jeg ventet nummer 3. var Helle det navnet vi hadde valgt ut til en eventuell jente. Ble en gutt da.

Er smak og behag!

Skrevet

Helle er fint. Velges av foreldre i 30-årene med utdanning. Føler jeg ;-)

Skrevet

Fint navn og ellers enig med prebs.

Skrevet

Liker:) Harald Eia har valgt det blant annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...