Gå til innhold

Er jeg dårlig venninne???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som klager på alt mulig overfor x'en sin, moren sin, byen jeg bor i etc... det virker som om ingenting er bra nok for henne.

Jeg har lyst til å si til henne at hun må skjerper seg, men tør ikke det på grunn av at jeg vet at hun sliter med barnefaren og moren sin om dagen, men nå har jeg hørt på sytingen hennes nå i snart 2 år og orker snart ikke mer.... Har prøvd og hjelper henne og være der for henne, men nå skjønner jeg på en måte hvorfor hun sliter med de og det er fordi hun kan være vanskelig og sær. Har så lyst til å si det til henne at hun kan være vanskelig av og til og ikke kan ser hvordan hun er mot de. Hun skal liksom ha rett i alt og kan også være litt bossete, men det ser hun ikke selv. For hun ikke viljen sin blir hun sint og lei og alle er slemme mot henne, og hvis det er noen som sier meningen sin blir hun enda verre. Hun har jo noen gode egenskaper, men hvor mye skal man tåle????

Merker at det begynner og ødelgger hverdagen min, og at jeg blir påvirket av det.

Blir kjepe glad hvis det er noen som vil svare på dette innelegget. For jeg føler meg som en dårlig menneske....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ut som et menneske som suger livskraften ut av deg. Det er ikke sunt å fylle livet sitt med sånne.... Jeg ville først prøvd å styre samtalen litt, finne på andre ting å snakke om.. Hvis ikke dette funker så er det lurt å ta det opp synes jeg. Hvis hun blir så fornærmet at hun ikke vil snakke med deg igjen, så er det hun som ikke er en god venninne, ikke du...

Jeg hadde en sånn venninne en gang.... (som henne, ikke du altså)

Skrevet

Tusen takk for svaret:) Trodde nesten at jeg var en dårlig person.

Hilsen HI

Skrevet

Nei du er overhode ikke noen dårlig venninne! Enig med hun andre anonym om at hun høres ut som en som suger livskraften ut av deg... Hadde jeg vært deg hadde jeg gitt beskjed at du blir dårlig av all sytingen.. Setter hun pris på deg, vil hun kanskje bli litt snurt først, men så vil hun tenke seg om og forstå deg.. Hvis ikke er hun et veldig umodent og egoistisk menneske..

Lykke til HI:-)

Skrevet

Du velger hvem dine venner skal være. Du velger hvordan dine dager skal være. Sørg for å fylle livet ditt med mennesker som gjør deg glad, som gir deg energi og som gir deg påfyll. Du er ikke noe dårlig menneske!!

Skrevet

Jeg hadde en sånn venninne, til slutt orket jeg ikke mer og sluttet simpelten å kontakte henne. Hun var fornærmet på meg og kontaktet ikke meg heller før det hadde gått flere mnder, da skjønte hun vel at hun hadde gått over streken. Jeg tok ikke tlf og svarte ikke på meldinger (sikkert feigt, men jeg orket rett og slett ikke å snakke med henne), og etter noen mnder ga hun seg.

Vi har ikke hatt kontakt på 5 år, thank GOD :-)

Skrevet

Jeg har og hatt en slik venninne, men så meg nødt til å bare kutte kontakten uten varsel etter at det over flere år var intriger, og alle andre var lem..hun sugde all energi ut av meg, og laget et helvete uten like. Jeg håper selvsagt hun har det bra, men jeg orker ikke ha sånne i livet mitt. Så mitt råd til deg er vel egentlig å kutte ut. Det blir ikke bedre. Så du er ikke en dårlig venninne.

Skrevet

Oj, det der var kjente saker! Jeg har også hatt en slik "venninne"/ kollega. I ettertid så ser jeg at vennskapet vårt kun var basert på at hun fikk dekket sitt behov for å klage og at alt var greit så lenge jeg støttet henne og holdt meg på "hennes lag".

Men etter en stund så begynte jeg som deg å lukte lunta, og jeg begynte å utfordre henne litt med litt kritiske spørsmål som " hvor mye av ansvaret for dette har du?", "hvordan ville du reagert om noen sa sånn til deg?" osv. Jeg støttet etterhvert også "fiendene" hennes ved et par anledninger der hun åpenbart hadde feil. Det som skjedde var at hun trakk seg mer og mer unna, og etterhvert sluttet å ta kontakt. Jeg vet at hun etter det har brukt opp minst et par venninner til, og jeg har ingen illusjoner om at hun ikke klager på meg over min illojale oppførsel, men pytt...good riddance to bad rubbish!

Det er ikke deg som er den dårlige venninna her :-) Gi henne litt motbør, så kan det hende at hun enten skjerper seg eller trekker seg unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...