NostraStoria Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Noen som har født før og har gode tips til ei som ikke ammer? Tenker mest på kostholdstips uten å være ekstrem, vil heller ikke gå sulten eller å bli skinn og bein. MEN har ganske mange kg å ta av som henger igjen fra svangerskapet. 10 kg er målet mitt, men skjønner ikke hvordan jeg skal få det til? Har vondt bekken og har startet litt trening med fysio, tviler jeg blir slank med det..men bedre i form selvfølgelig. Vet jeg blir sikkert uglesett nå av flere her inne, men jeg trives ikke med den nye vekta og alt det ekstra fettet - jeg vil bare tilbake til min normale vekt som jeg hadde før fødsel. Er vandt til å være slank...nå føler jeg meg ganske tjukk og trives dårlig slik.. :/ Ja, vet at det er vel verdt det osv osv, men ikke det jeg vil frem til med innlegget - for jeg har fått denne skjønneste baby i gave som jeg elsker over alt på jord. Tips? Anyone?
Mikkemafian Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Jeg kan fortelle hvordan jeg gjør det:) Jeg spiser ganske ofte, er aldri ordentlig sulten, annet enn rett før middag. Spiser helt grovt brød, med magert pålegg, mye grønt på. Knekkebrød med smøreost og avokado er en klassiker. Vanlig middag, men litt mindre enn før, da jeg hadde stygge tendenser til å spise meg stappmett.. Spiser veldig lite godis, og da mest mørk sjokolade med et hint av mint:) Vet om noen som spiser nutrilettbar når sjokoladesuget kommer.. Spiser mye grønnsaker og frukt til mellommåltider, men alltid sammen med mandler, en skje cottage cheese el.l for at det skal mette bedre. Har ikke kommet i gang med treningen ennå, men har planer om det...
Mikkemafian Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Jeg la ikke på meg mye under svangerskapet, men hadde litt for mye fra før av. Hadde 8 kg igjen til ieadlvekten i januar, nå er det 2 igjen, så det har gått veldig bra så langt..
NostraStoria Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2010 Jeg la på meg 20 kg og gikk ned 10 kg med en gang..Så nå sitter jeg her med 10 ekstra kg og ser nesten litt gravid ut med den magen. Fikk en kommentar på det i dag og kjente at den svir litt altså. Takk for tips Trilletralle! 2 kg går kjempebra..du har jo vært dritflink!
Mikkemafian Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 I know!! Ser bedre ut nå etter 2 barn enn jeg gjorde før jeg ble gravid med nr 1.. Det som er viktigst for meg nå, er at det faktisk er en livsstilsendring. Jeg skal leve sånn resten av livet. Derfor så er ingenting ulovlig for meg. Jeg må bare finne ut om det er verdt å spise det jeg vil ha.. Sprekker iblant selvfølgelig, men det er ikke så ofte:) Jeg spiser kake når vi er på besøk, men gjerne 1 stykke og tar små biter og tygger godt og lenge på hver bit. Nyter maten litt mer kan man si;) Du kan klare dette!! Det vet jeg... Jeg klarer det jo;) Før jul spiste jeg ca 200 g sjokolade om dagen. Nå spiser jeg ingenting!! Så hvis du bestemmer deg, så klarer du dette også. Jeg ammer riktignok, men det gjorde jeg med første også, og gikk ikke ned i vekt da...
Gjest Skrevet 25. mars 2010 #6 Skrevet 25. mars 2010 Jeg følger en lavkaloridiett. DVS jeg har ingen spesielle mattyper jeg kutter ut, men jeg har som mål å holde meg til 1300 kalorier i døgnet. Da vil man gå ned ca 1 kg i uken, uten trening. Trener du kan du spise mer. Jeg triller tur i flere timer hver dag. Man får mye god mat for 1300 kalorier! Men du må prioritere. Hvis du er interessert i å lære mer om lavkaloridietter kan du sjekke ut vektklubb.no
2søtesmåh Skrevet 26. mars 2010 #7 Skrevet 26. mars 2010 Man må legge om livsstilen, slik at du finner en livsstil du kan leve med, og som gjør at du går ned til og dermed holder den vekt du vil ha... Jeg brukte 3 år på og ta av 17 kilo etter førstemann..GJorde små endringer i matveien, mtp trening osv, men alltid så små at jeg følte,- "dette kan jeg leve med resten av livet":.Hver lille ting jeg gjorde førte til at jeg i løpet av noen måneder gikk ned bittelit,, eller strammet opp litt her og der (tenker da på treninga).. Jeg hadde noen få kilo igjen da vi gikk for nummer to..LEvde akkurat likedann under svangerskapet som før..Og slapp unna bekkenløsninga den gangen, trente fram til dagen jeg fødte (ikke like intensivt som før gravid seff..) og la på meg 10 kil (mot over 36 første gang) og tre måneder etter fødsel med andremann var jeg ned i vekt fra før første graviditet..Kroppsfasongen helt annerledes (noe til det bedre, annet ikke), selvsagt, og i mye bedre form og jeg har hatt ei stabil vekt i over 2 år etter det ) Tålmod er viktig.. Ikke gå for en "slankekur", du har ikke flere kilo ekstra enn at du bør ta deg råd til å ta et steg om gangen....Svømming en til to ganger i tilleg til trenign for å få vekk bekkenløsninga, også kan du etterhvert begynne med elipsemaskin, romaksin, sykkel, ol..SOm ikke belaster bekkenet så mye den første tiden... Ikke begynn og tren oftere enn at du kan tenke deg og trene like ofte resten av livet.... Dessuten trenger huden lang tid på å trekke seg sammen, og om man bruker litt lenger tid på å fjerne fett så vil huden greie og henge med "Innover", sammen med redusert fettmengde..SÅ du vil ikke bruke så my lenger tid uansett ) Lykke til..Prøv og fokuser på de små sunne endringene i hverdagen, ikke se deg selv i speiler så mye (man ser ikke gresset gro fra dag til dag, ei heller endinger på kroppen) og for all del, la den nye verdensborgeren få ditt hovedfokus..DU skal ikke henge deg mer opp i livstilen enn at den er "en del av hverdagen" ) Ungen er ALT )
NostraStoria Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 26. mars 2010 Takk takk dere Tror jeg skal greie de 10 kgene så fort jeg får begynt å trene skikkelig. Har greid å kvitte meg med 10 kg før på bare 2 mnd'er og det uten ekstreme tiltak kun trening noen ganger i uka..Men det var før jeg ble gravid. Grete Roede blir vel litt mer enn det jeg hadde tenkt, hehe. 2søtesmåh, hvilken type svømming gjorde du når du hadde bl? Husker fra i sommer at vanlig brystsvømming er veldig smertefullt. Blir gøy å ta frem sykkelen igjen etterhvert!
lille sprelle Skrevet 26. mars 2010 #10 Skrevet 26. mars 2010 Bruk vektklubb.no f.eks. da får du gode råd og tips samtidig som det er lett å oppdage "kalorifellene" du går i. Spis hver 3. time Rør deg - Sliter du med hofte osv - ta deg en tur i svømmehallen! (vanngym e.l. - ikke vanlig brystsvømming med hoftetrøbbel tror jeg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå