Gå til innhold

Dagens usaklige utblåsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å ser på jenta på 6 uker, som sover.

Så liten og uskyldig. Så vakker. Så perfekt. Så uvitende om alt som skjer rundt henne..

Hun og mamma blir å være alene om kveldene fra nå av.

Hun og mamma vil oppleve de små magiske øyeblikkene i hverdagen alene.

Hun og mamma må lære seg å være alene.

Mamma er redd. Klarer hun dette alene? Klare hun å gå den veien likevel?

Mamma er så lei seg, lille venn. Håper du skjønner at jeg ikke vil "ta" pappa fra deg.

Mamma håper at du når engang vokser opp, skjønner at mamma valgte DEG fremfor pappa, og at det var nødvendig.

Mamma håper at du skjønner at hun bare vil det beste, for både deg, lille vennen, men også for seg selv.

Håper du en dag ser at det er du, lille venn, som gir mamma styrken hun trenger nå.

Mamma smiler med deg lille venn.

Mamma skjuler sine tårer og sin sorg.

Mamma skal klare dette.

Vet du at DU er det viktigste i livet mitt?

Mamma er glad i pappa ennå.

Mamma kunne bare ikke være sammen med pappa mer.

Pappa gjorde noe dumt. Men pappa er glad i oss begge.

Mamma skal bygge opp en ny hverdag for lille jenta si.

Mamma skal spare de små ørene for høylytte krangler fra nå av.

Mamma skal spare de små øynene fra å se mamma gråte over pappa mer.

Men, Det gjør så ufattelig vondt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var abslutt ingen usaklig utblåsning, men en nødvendig en ;-)

Sender deg mange mange klemmer. Dette klarer du!

Skrevet

Kan jeg soørre hva pappan har gjort?

Skrevet

Ååå den var jo vakker!!! Ta vare på den du...

Skrevet

Huff...jeg for min del syns at du HI har rett. Var rett og slett usaklig dette innlegget.

Skrevet

Ta vare på disse fine ordene og gi det til barnet ditt seinere i livet.

Lykke til!

Skrevet

Huff jeg føler med deg.... Men dette klarer dere, du har jo den sterkeste drivkraften i den lille tulla di:) Kos deg med henne framover, og ikke la en mann som tydeligvis har såret deg, ta overskuddet ditt denne fine tida.

Skrevet

uff.. føler med deg.. ikke gøy, var som å beskrive situasjonen min for to år siden..

*stooor klem*

Skrevet

23,02 her igjenn

glemte å skrive at det er tungt, og ofte vil du lure om du gjør det rette, men når du er ute av tunellen på andre siden er verden igjenn lys og på din side.. =)

Skrevet

Dette var kjempe fint dikt. Fikk klump i halsen. Ta varer på den og rim den i minneboken. Det vil jenta di setter pris på.

Skrevet

burde da virkelig IKKE vise barnet dette senere i livet!

kun mors side, og ikke stakkars pappa

Skrevet

Jeg fikk klump i halsen og tårer i øyene, så vakkert!.

Skrevet

var bare så uendelig trist da jeg skrev dette igår, så trengte å få det ut.. :-p

Hadde/har en samboer som er en kjempegod pappa på alle måter, litt synd at det ikke funket lenger da..

har hatt mange krangler i det siste, da han har løyet mye til meg, vært utro, stukket av flere ganger, fått alle vennene sine til å lyve til meg om hvor han har vært/hvor han er, solgte stoff, var såkalt "feste-narkoman"; brukte stoff i helgene når han festet, slo til meg da vi kranglet, hintet frem til at jeg er dårlig mor, stakk også av fra meg noen dager før termin ennå jeg var dårlig og ga ikke lyd fra seg før dagen etterpå. osv.

kanskje mange småbagateller her, men i lengden er det ikke greit

Amen

Skrevet

Syntes det var veldig fint skevet, og det var ikke usaklig utblåsning.

Lykke til kjære deg.

Skrevet

Det er ikke små bagateller, og det er overhode ikke greit. Du er sterk som valgte å gå fra han, og selv om alt ser mørkt ut akkurat nå så går det seg alltid til! Du har prioritert datteren din, noe det står stor respekt av. Lykke til!

Skrevet

Ikke så mange småbagateller her nei! Heller ikke en liten utblåsning!

Du må slutte å unnskylde deg på den måten HI. Livene våre er et resultat av valg vi tar på godt og vondt. Nå virker det som du har tatt et godt valg og gode valg resulterer som oftest i bedre liv:) Lykke til!

Skrevet

Sender deg et klapp på skuldern. Dette kommer til å gå kjempe bra. Dere er en liten familie som må ta godt vare på hverandre. En livskrise som dette er soleklart ingne usaklighet. Håper du føler deg bedre snart.

Skrevet

Kjempefint skrevet, tårer i øynene!!!!

Dette klarer du!

Stor klem:-)

Skrevet

Ja, det var virkelig helt nydelig. Jeg var inne her for å se på det en gang til. Jeg tror man må være mamma og ha følt på det å bli alene før man kan forstå dybden av det du skriver. Ta godt vare på diktet for det er virkelig et lite mesterstykke.

Skrevet

Ikke usaklig, men veldig fint skrevet og det kom et par tårer her :)

Jeg er i en prosess for å komme meg ut av mitt forhold, og kjenner konstant på de følelsene du beskriver her. Har selv en liten datter, og vil starte et bedre liv for meg og henne. Det som holder meg tilbake er frykten for at mannen skal dra meg for retten ang. barnefordelingen. Han har sagt at han aldri kommer til å gi seg før han får delt omsorg. Han har stilt opp minimalt og bidratt minimalt, men er manipulerende og skremmende god med ord, og jeg er livredd for at rettssystemet skal falle for det.....

Lykke lykke til videre, jeg er sikker på at du gjør det rette.

Vi er flere i samme båt. Jeg håper og tror at livet blir ufattelig mye bedre på sikt, etter at de vanskelige valgene er tatt.

Takk for fine ord!!

Skrevet

anonym 08:10:

Hvis datteren din er under 3 år, så får dere ikke delt omsorg. Da får du mest sannsynlig hovedomsorgen, og pappa samværsrett.

Men ikke bruk dette som en "unnskyldning" til å utsette valg du kan ta nå, og ikke la mannen din kontrollere deg med å si slike ting. For det er det han gjør nå.

Pappa'n til jenta mi sa akkurat det samme til meg; nærmest truet meg med å ta fra meg jenta hvis jeg gikk fra han.

Dum var jeg så trodde at det var noe sannhet i det han sa, og dum som trodde at han kom til å presse seg til 50/50.

Datteren min på 6 uker blir hos meg, og jeg får hovedomsorgen. Er ikke til barnets beste å må flyttes frem og tilbake mellom to hjem når det er så lite, så pappa'n til jenta mi ble møtt i døra der.

Lykke til kjære deg. Du og jenta di klarer dette.

Skrevet

Dette var nok godt å få ut.

Men er veldig uenig i det noen over meg skriver om å vise dette til jenta di når hun blir stor. Nei, nei,nei. Hun skal ikke blandes inn i deres forhold og bare få slengt "drit" om sin far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...