Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 I går dro jeg til a-hus for å ta medisinsk abort. Jeg fikk den første pilla, som jeg svelget der og da med et glass vann, og fikk med 3 eller 4 vaginale piller som jeg skal ta hjemme i morgen tidlig. Jeg lurer på om det vanlig å ha så kraftige smerter + kvalme allerede i dag? I tillegg blør jeg ganske mye. Smertene startet egentlig i går da jeg skulle sove. Da hadde jeg kramper øverst i magen som spredte seg til brystet. Jeg må innrømme at jeg ble litt redd, men var usikker på om jeg skulle ringe sykehuset eller ikke. Det ble til at jeg tok noen smertestillende og la meg til å sove. Jeg setter stor pris på erfaringer og råd. Takk.
LivetErEnLek Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Har ingen erfaring å komme med når det gjelder medisinsk abort, men er du i tvil om dette er normalt, så ta en telefon. De informerte deg vel om hva som er vanlig gang i dette og opplever du noe annet, så ville jeg ha ringt. Det er vel ikke alltid kroppen klarer å ordne dette selv, og da må du i så fall inn til en utskrapning. Jeg har selv hatt tre ufrivillige aborter og har da måtte ta utskrapning alle gangene. Hadde også mye smerter i forkant mens kroppen prøvde å ta seg av det. Ring du, heller en gang for mye enn en for lite... Lykke til.
Gjest Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Jeg har hatt spontanaborter og det har vært ganske vondt. Litt som en skikkelig kraftig mens, type tydeligere kramper i livmoren. Så det er nok ganske normalt med smerter vil jeg tro. Men ring du hvis du er i tvil og det er jo mulig å få resept på smertestillende også.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 Til 21.53 SKAM DEG! SOm kommer med en slik tilbakemelding. HI sin situasjon vet du ingenting om.Klart de gjør vondt å ta abort, da snakker jeg ikke om fysiske smerter. Tl HI Har ikke erfaring med medisinsk abort selv, men vet at blødninger og smerter kan starte før stikkpillene settes inn. Smertene kan nok variere veldig fra person til person.Noen opplever dem som veldig intense nesten som rier.Andre får kun menslignende smerter. Skriv heller inne på "beholde barnet?" forum. Der slipper du drittslenging. Det er nok det siste du trenger nå. Klem:-)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #6 Skrevet 25. mars 2010 Ja,det er jeg jo klar over, men jeg har jo for så vidt ikke startet det enda. Jeg har lest en del om det på nettet og ingen har skrevet noe om smerter eller blødning før etter de vaginale pillene. Jeg lurer bare på om noen andre har fått smerte etter den første pilla? Den skal jo bare stoppe utviklingen. Det er jo de pillene jeg skal ta i morgen som skal få fosteret ut.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #7 Skrevet 25. mars 2010 Når fostret dør (første pille) hender det at kroppen ordner opp selv. Har hørt om tilfeller som ditt før, hvor blødningene startet før stikkpillene ble tatt. Dette kan jo være en SA også.Ville ikke bekymret meg.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #8 Skrevet 25. mars 2010 Dette er veldig variabelt. Selv hadde jeg en veldig smerteløs medisinsk abort, men har jo hørt om dem som har det verre. Uansett, det er bedre å ringe en gang for mye enn for lite. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #9 Skrevet 25. mars 2010 Jeg har ei venninne som tok medisinsk abort i fjor og hun hadde sterke smerter i flere dager og blødninger.. Så det kommer nok til og bli et smertehelvette i et par dager tenker jeg.. Skriv heller inne på " beholde barnet " så slipper du drittslenging fra enkelte huer her inne Lykke til da hvertfall
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #11 Skrevet 25. mars 2010 Unnskyld at jeg sier det, men jeg er ganske klar over det. Selvfølgelig gjør det vondt, men man blir jo selvfølgelig nervøs når det gjør vondt før man har startet selve aborten.Unnskyld hvis jeg virker frekk. Det er virkelig ikke meningen, men jeg er så psykisk nedbrutt nå så trenger jeg egentlig bare råd, og ikke sånne kommentarer. Unnskyld.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #12 Skrevet 25. mars 2010 Jeg vil bare takke for hjelpen. Jeg ringte legevakta og det viste seg at jeg må på legevakta - desverre.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #13 Skrevet 25. mars 2010 Jeg fulgte ett nær familiemedlem nå i februar. Hun var ung og måtte derfor ta disse vaginale pillene på sykehuset. Kraftige menssmerter var det, og ikke så veldig smertefult som "alle" hadde sagt! Lykke til..
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 25. mars 2010 #14 Skrevet 25. mars 2010 Jeg kjente ingenting etter første pillen. Men etter at jeg fikk pillene i kjeden kjente jeg det godt ja. Har aldri hatt så vondt i hele mitt liv! Jeg fikk skikkelige rie smerter. Men som sagt, ingen reaksjon før de siste pillene. Angrer ikke på aborten.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #15 Skrevet 25. mars 2010 jeg heller kjente ingenting etter første pille, heller ikke noe etter vaginal-pillene. men hos meg trodde de jeg kom til å miste uansett, for kjente som sagt absolutt ingenting. dessuen kom "klumpen" ut sammen med to av de fire pillene man skal putte opp...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #16 Skrevet 26. mars 2010 jeg skal oxo ta abort..på tisdag.. gruer meg.. men er beste valget for oss akkurat nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå