Knøtte85 Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Hva ER dette for noe?? Har kjempe vondt i halebenet mitt.. Problemer med å sitte og verker når jeg reiser meg og når jeg går.. Har enorme smerter i korsryggen om natten også! Noen andre?
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Velkommen i gjengen.. kjenner meg utrolig godt igjen der ja beskrev dette for legene jeg har hatt til nå.. er 26uker på vei nå.. 1.legen mente det var isjasj 2.legen mente det var bekkenløsning 3.legen mener det er lumbago,det fikk jeg vite i dag.. gudene vet hva det er ...
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Har hatt det problemet siden juletider.. Jeg gikk til osteopat.. Viste seg at halebeinet hadde blitt skeivt..(pluss problemer med venstre hofte, korsrygg og strålinger nedover i beina) Var GRUSOMT vondt å få behandling, men ble jo litt bedre.. Problemet er at det er vondt å behandle skikkelig når man er gravid, fordi kroppen hele tiden forandres og sånn.. Men jeg måtte etterhvert drive med vanntrening i oppvarmet basseng og helst annen trening også.. Ellers har jeg selv tenkt å kjøpe pute som er beregnet for de som har problemer med halebein/rygg o.l De skal visst ha flere typer på Enklere Liv... Det skal hjelpe å avlaste ryggen og gi riktig sittestilling.. Pluss at det er veldig bra for gravide damer, både før og etter fødsel.. Ville nok prøvd å få sjekket meg.. Jeg har ikke gode erfaringer med hjelp via lege, men der er det veldig forskjellig fra lege til lege.. Jeg har blitt fikset tidligere av osteopat, og han har hjulpet meg enormt i dette sv.skapet også.. Utover det finnes det sikkert mange andre behandlingsformer som kan hjelpe Prøv å få hjelp! det er ikke verdt å gå med smertene og ikke gjøre noe for å bli kvitt dem! Lykke til!
Tullball Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Jepp! Samma her... Skikkelig kjiipt siden jeg må sitte på forelesning hver dag... men jeg har et godt tips: Ikke gå å kjød deg dyre spesialputer. Jeg brukte en sånn oppblåsbar nakkepute (som man gjerne bruker på fly eller bil hvis man skal sove); blås den bare litt opp, og sett deg så halebenet blir liggede i "hullet" der nakken skal være (altså motsatt vei av sånn du ville hatt den på nakken). Funker veldig bra! Ellers så prøver jeg å sitte på myke puter hvor enn jeg er... Er mye bedre nå. Lykke til!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 Haha! Jeg som tenkte å lage et nytt innlegg i dag, der det sto "Rumpa mi....OOOoooo" :-p Også jeg som har trodd at jeg har ligget feil....hahaha! Jeg har så vondt i halebeinet at jeg våkner om natta, kan ikke sitte normalt i sofaen, det verker når jeg går, og jeg må bruke en sånn "sitte-på-kne-stol" på skolen (vi jobber med bacheloroppgave, så det er mye sitting framfor pc'en :-( ). Tingen er at jeg ofte (hver kveld) sovner på sofaen, og noen ganger våkner jeg ikke før i halv fire-tiden på natta. Og da har jeg noen ganger sovnet i en stilling der jeg får masse trykk på halebeinet og så har jeg tydeligvis ikke rørt noe særlig på meg. Så jeg har tenkt at det var derfor. At det på en måte var en mini-mini-begynnelse til trykksår (miniminimini) hehe...for hos meg er det ikke selve beinet som er ømt, det er muskulært. Jeg har sovnet slik maaange ganger tidligere også, før jeg ble gravid, så jeg har lurt litt på om det kan være at blodsirkulasjonen er blitt dårligere? Selv om den jo egentlig skal bli bedre? For jeg kjenner at jeg dovner av mye fortere i rumpa, når jeg sitter lenge. Når jeg tenker meg om er det kanskje fremdeles bare fordi jeg har sovnet slik, for det kan jo ikke ha noe med bekkenet å gjøre...hehe...jaja....jeg føler med dere i alle fall! Det gjør skikkelig vondt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå