Gå til innhold

spiser dere sushi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå står det jo på matportalen at sushi er "lov" for oss. Jeg har veldig lyst på, men er litt skeptisk siden det har vært neimat så lenge... Hva gjør dere? er det bare jeg som er overnervøs hvis jeg lar være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sushi har ikke vært nei-mat på lenge (hvis det ikke var ute og ble lov igjen). Da jeg var gravid forrige gang (4 år siden) var det ja-mat, og jeg spiste bare sushi i mnd 2-5. Var det eneste jeg fikk i meg av middagsmat. Vi lager gjerne sushi hjemme. Det er krav om at fisken må ha vært frossen i et døgn, det skal den være på restauranter, men som sagt laget vi alltid hjemme. Oppdrettslaks tror jeg ikke trenger å ha vært frossen, så nå kjøper vi Salmalaks hvis vi skal ha sushi.

Hvis du har lyst på ville jeg ikke latt være :-)

Skrevet
:o) Takk. Da finner jeg meg et sushisted som virker skikkelig og bestiller biter med laks og reke. Reke er vel kokt tror jeg til og med. Og så kan vi også lage hjemme. Lurt.
Skrevet

Jeg vil bare si at vi valgte å lage hjemme, fordi jeg var engstelig. Følte liksom ikke at jeg turte å stole på at fisken hadde vært frossen ute på restaurant. Nå bor jeg i en mindre by (bodde tidligere i Oslo) og her ville jeg ikke kjøpt sushi på restaurant. De har nesten ikke hatt sushi her før i fjor. :-) Tunfisk skal man holde seg unna, tror jeg. Står noe om det på matportalen.

Skrevet

Jeg spiser sushi en gang per uke. Det blir mye laks og tempura maki, då vi ikke skal spise tunfisk eller smørfisk og vare forsiktige med kamskjell. Jeg kjøper kun sushi på plasser som jeg vet er bra og har god hygiene.

Skrevet

Er også veeldig glad i sushi, men lurer litt på om de brettene man kan kjøpe på vanlig matbutikk som feks Ultra og Rema er trygge?

Skrevet

Jeg tar ikke sjansen på de ferdigpakkede. Liker ikke å kjøpe det når jeg ikke er gravid heller.

Sushi skal spises fersk, og de som har stått i kjøledisk er ikke gode, synes jeg.

Og etter at en venninne ble så dårlig som hun aldri har vært før etter å ha kjøpt et sånt ferdigpakket sushimåltid på Deli de Luca, så har jeg mistet helt lysten.

Har forøvrig bare spist maki med scampi, som er kokt hittil i sv.skapet. Spiser ikke sushi nå, men det er av andre grunner. ELSKER sushi!

Skrevet

gjett om jeg spiser sushi, hadde ikke klart meg uten. Det liksom det og risengrynsgrøt jeg har lyst på om dagen! hehe

Salmalaks trenger man ikke å fryse, den er jo så fersk og oppdrettslaks!

Men skal ikke spise tunfisk(for mye metaller) samt kamskjell.. de andre fancy fiskene vet jeg ikke, men holder lenge med laks til meg. Lager selv og får det jeg vil ha i makien min!

nam nam

Skrevet

Ja, masse. Holder meg til de stedene jeg har spist på i årevis og lager av salma hjemme. Hadde ikke kjøpt de ferdigpakka på deli de luca etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...