Seriøst Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Tydeligvis er det slik folk ser på det. Vi har to vidunderlige gutter på 4,5 og 3 år. Nå har vi blitt gravid igjen, planlagt og ønsket! 12 uker på vei neste uke, så vi har begynt å spre den gode nyheten, og kjenner jeg allerede er sååå lei de som presterer og si at "håper dere får jenta denne gangen da". Blir sint på de, og sint på meg selv for at jeg lar meg provosere av det Vi kunne ikke bry oss mindre om hva det blir, så lenge det er velskapt og friskt. Vi ble faktisk ikke gravid for å "få jenta", som mange visstnok tror. Håper de gjør seg ferdige med slike kommentarer før han kommer ut vertfall, for jeg tror det er en gutt, og nåde den som kommer å sier noe som helst negativt om det etter jeg har fødd!!
brooklyn Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Vi får en liten jente nå om ikke så lenge, og hun har to storebrødre på 1,2 og 4,5 år og ALLE sier "åh så heldige dere er som ENDELIG får jente da!". Javel, tenker jeg. Deg om det. Hadde blitt like glad om det var en gutt, men selvsagt kjekt med jente i familien, men det er jo ikke DET som er det viktigste! Hadde jeg ikke bare jattet med alle som kommenterte dette, hadde jeg blitt gal i hodet.
Tante Blås Squaw Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Folk sier mye dumt når de skal smalltalke, dessverre. Blås i det! )
Seriøst Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2010 Hmm, notere ned "jatte med, JATTE MED"!!! Hehe, kanskje det hjelper
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 Føler sterkt med deg. Hadde faktisk ikke lyst til å fortelle folk IRL om graviditet nr 4 en gang pga erfaringene gangene før som var som med deg. Det "morsomme" var at da vi fikk vite på UL at etter tre gutter skulle nr 4 bli jente, så kom ikke de "neimen så kjekt, endelig kom jenta!" kommentarene jeg hadde ventet meg fra alle de som før UL'en maste om jente, neida, da var det "ja, vær nå ikke sikker på det, de tar jo så ofte feil, jeg vet om xx der de sa jente, men ut kom gutt...osv" Av og til luer jeg på noen kanskje bare ikke klarer å si noe positivt? Jeg kan imidlertid gjøre det. 3 gutter er kjempegøy! :-) Vi trodde vi hadde fått så ulike gutter som vi kunne få med nr 1 og 2, men nummer 3 kom og viste oss en helt ny type gutt. Er så glad vi fikk lov å få den erfaringen :-) Og selvsagt også glad vi fikk lov å få en jente også å bli kjent med.
septbaby09 Skrevet 25. mars 2010 #6 Skrevet 25. mars 2010 Har skrevet et innlegg her tidligere om dette med å få gutter. Føler det er litt sånn "uff" uansett om det er første gutten eller tredje gutten. At liksom samfunnet har snudd og det er jenter som er stas og få. Jeg mener jo bare det er stas å få BARN... så har jeg såklart verdens fineste gutt da Jeg hadde nok ikke klart å holde kjeft jeg, blir kanskje litt lett provosert til tider, så hadde vel kommet med en liten skarp en
Seriøst Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 25. mars 2010 Hehe, kanskje folk rett og slett mååå lire ut av seg noe håpløst noe ja... Jeg har en stor magefølelse som sier gutt, og nå når du sier det om tre vidt forskjellige gutter, Alva, så gleder jeg meg ommulig enda mer!!! De er jo fantastiske hver på sin måte de to vi allerede har, og tenke seg til at vi skal få enda en, som er helt unik!
Seriøst Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 25. mars 2010 septbaby09: jeg klarer heller ikke alltid å holde kjeft, men prøver å svare på en slik måte som gjør at den som sa det skal skjønne at han faktisk sa noe ufattelig teit og blir litt flau over det, hehe.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 25. mars 2010 #9 Skrevet 25. mars 2010 Er det som er så kjekt med barn, at man får lov å oppleve så ulike personligheter :-) Her er nr 1 litt forsiktig av seg, filosofisk, bråsint, omsorgsfull, vimsete, litt lat og ekstremt fantasifull, med tykt mørkt sritt hår, blågrønne øyne og veldig lang for alderen. Nr 2 er veldig tøff og utholden, liker regler og orden, tåler mye, men er langsint, ikke så god på å vise følelser og veldig effektiv, han er lys blond (en del krøller når han var mindre), med lyseblå øyne og litt lav for alderen. Så vi synes jo de var så ulike. Så kom nr 3, han prater som en foss dagen lang, forteller oss alt mulig han tenker på og har gjort på i bhg, dobbelt så mye mer enn de to andre tilsammen til tross for at han bare er 2,5 år, han er utrolig empatisk og full i ironi og humor enn så liten han er, mye mer sosial og utadvendt enn de andre to har vært. Han har honningfarget hår som bølger seg lett i tuppene og mørk blå øyne og er helt på snittet stor. Kunne ha skrevet i evigheter om dem, hehe... Bare gled deg! Er så gøy å oppleve ulike barn :-) Ellers er det litt morsomt her at etter å ha fått 3 veldig ulike gutter, både av utseende og personlighet, så kom vesla og ligner litt på alle tre.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 25. mars 2010 #10 Skrevet 25. mars 2010 Er så enig med deg!! Venter gutt nr 2, og får stadig tilbakemeldinger om at ja dere må jo prøve på en til da.. Nei, sier jeg, vi skal bare ha to.. Jammen dere må jo prøve på ei jente.. Blir så irritert! Ja, greit det hadde vært kos med ei jente, men det er faktisk viktigst at barna er friske! Har mange nok rundt meg som jeg vet om som har mistet et barn eller ikke kan få i det hele tatt!
Seriøst Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 25. mars 2010 Tror ikke folk tenker på slikt at noen faktisk sliter med å få barn når de kommer med slike kommentarer. Det kan de jo ikke gjøre. De mener sikkert ikke noe vondt med det, men kan de ikke lære seg å holde kjeft! Alva, hørres ut så du har utrolig flotte unger!! Mine to er nokså like utseendemessig (for fremmede), da de er lyshåra begge to. Personligheten er derimot vidt forskjellig. Han eldste er rolig og forsiktig, han yngste er tøff og utadvendt Kanskje det kommer en gutt med mørkt hår ut denne gangen! Jeg er nemlig mørkhåra, og syns det hadde vert kjekt med noen som arvet min hårfarge også
Gjest Skrevet 25. mars 2010 #12 Skrevet 25. mars 2010 Folk sier så mye dritt. Jeg har to jenter og fikk masse "jaja.... det er jo praktisk med en jente til da...." da jeg fant ut at andremann var jente også. Jeg var bare lykkelig for at jeg skulle få enda en velskapt datter:)
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 25. mars 2010 #13 Skrevet 25. mars 2010 Ja, hva er det med den greia der?? Vi fikk gutt første gang, og så viste det seg etter ul at nr 2 blir jente.. og alle ble bare helt "åh... så heldige dere er... en av hver osv".. Kjære vene da, var vi liksom mer heldige fordi det er jente?? Jeg synes vi er heldige fordi vi får to herlige knøtt, uansett kjønn.. og vi kommer jo til å elske begge like mye!!! Er jenter liksom mer "verdt" enn gutter, eller?? Helt tåpelig med sånne kommentarer spør du meg.. Når de sier slikt, svarer jeg bare at vi er heldige uansett, så lenge begge ungene er friske og raske!!
Gjest Skrevet 25. mars 2010 #14 Skrevet 25. mars 2010 Folk oppførte seg akkurat sånn ovenfor meg da vi fikk vite at vi ventet gutt. Vi har jente fra før. Vi fikk masse oppmerksomhet og ekstra gratulasjoner fordi vi skulle ha gutt. Og før vi fikk vite kjønnet var det masse kommentarer som HI nevner som, nå håper dere vel på gutt o.l Da vi fikk vite at vi ventet jente, første ganger var det ikke noen som sa noe særlig om kjønnet. Så jeg tror det er mer fordi mange tenker seg at det er fint med en av hver, tror ikke det har så mye med kjønnet å gjøre...
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 25. mars 2010 #15 Skrevet 25. mars 2010 Kan ikke skjønne at det skal være noe å irritere seg over jeg. Hvorfor legge noen som helst energi i å i det hele tatt gå å tenke på det. Vi har tre jenter og fikk til stadig spørsmålet når vi ventet nummer 3 om vi satset på gutten denne gangen. Og når får vi da selvsagt spørsmål om, om vi har tenkt å prøve på nummer 4. Skal jeg da gå rundt å tenke at de "synes synd på oss som bare har jenter" Det gidder jeg i hvert fall ikke. For jeg synes vi er heldige som har 3 flotte barn. Jeg bare svare de hyggelig at nei vi er fornøyde med 3, så blir nok ingen gutt i dette huset. Det er jo bare smalltalk, om en litt klønete sånn. Har bedre ting å bruke min energi på. Det er ikke noe mer som ligger bak som gjør at du lar deg provosere til de grader?
Gjest Skrevet 25. mars 2010 #16 Skrevet 25. mars 2010 Enig med deg over her i at det bare er smalltalk. Jeg tror nesten at folk tror det er forventet at de sier noe sånt. Tror veldig få egentlig legger så mye i det. Jeg tror folk flest har altfor nok med seg selv til å gidde å bry seg om kjønnsorganene til andres barn:-)
erteposen + 4 Skrevet 25. mars 2010 #17 Skrevet 25. mars 2010 Jeg kjenner igjen den! Vi har fire gutter. Jeg forstår jo at det er moro med en god blanding, men det er en unødvendig kommentar.
Seriøst Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #18 Skrevet 26. mars 2010 Jeg skriver jo også at jeg er sint på meg selv fordi jeg lar meg provosere! Jeg forstår jo at de sikkert ikke mener noe med det, men jeg får uansett et lite stikk inni meg, som om mine gutter ikke er gode nok. Og jeg syns også det er et unødvendig spørsmål, er jo ikke noe vi har noe kontroll over uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå