LadyLuck & Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 skal stå i papirene dine har postbanken, og valgte å ikke kunne overtrekke (max 100kr)
ano`num *17.03.10* Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Ingenting tror jeg. Ikke turt å prøve forsåvidt. Men banken selv kan trekke kontoen min i minus da. Har aldri vært mer enn et par hundrelapper. (Automatiske regninger som har gått da)
Julelita Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 mener du kredittkort, så velger du det når du får kortet. Jeg har to, et med grense på 10 000 og et med grense på 30 000. Mannen har et på 50 000. Bruker dem ofte, og betaler ned alt hver måned. Når vi først fikk dem, brukte vi for mye, og brukte lang tid på å betale ned. Det var en dyr erfaring som vi ikke skal gjenta.
Fire småtroll Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 Jeg har en kreditt på 10.000,- og det samme har mannen min. Dette avtalte vi med banker og skrev under papirer på, så du må i tilfelle sjekke med banken din hva slags avtale dere har. Har dere ingen avtale har du nok ingen kreditt heller, ihvertfall ikke om det er det vanlige visakortet som er knyttet til lønnskontoen din du snakker om.
kokosyklus Skrevet 26. mars 2010 #7 Skrevet 26. mars 2010 Jeg har ingenting:) Hadde 5000. Banken ordnet det da jeg ikke lenger var student. Det skjedde på samme dag som jeg fikk lønning og jeg hadde ingen klær etter studietiden. Handket MASSE klær og oppdaget da jeg kom hjem at det var minus på konto. Dahadde jeg brukt 4000 av kreditten... Sommeren etter betalte jeg inn hele beløpet i banken og ba de slette kreditten. Dama så rart på meg og lurte på hvorfor?? Jeg sa at jeg ikke trenger kreditt på kortet mitt. Hun begynte å bli vanskelig og jeg brukte faktrisk fem minutter på å få henne til å forstå at NÅR DET ER TOMT SÅ ER DET TOMT! Hva skal jeg med 5000 i kreditt hvis jeg uansett skal få fast lønning hver måned?? He he he, det var faktisk en liten jobb å få slettet det, men de vil ha rentene vet du:) Digg å ikke ha noe minus der! Bruker heller mastercard hvis det kniper i noen sammenhenger. Eller om vi er utenlands.
camilla^ Skrevet 26. mars 2010 #8 Skrevet 26. mars 2010 Vi får ikke brukt kortet om det ikke er penger der, vi har ikke noe kreditt i kortene våre. Men avtalegiro blir trekt i nettbanken, ikke at det har skjedd mye men skjedde med strømregninga nå på 3 300, men det kom inn penger dagen etter så det ble ikke minus der lenge heldigvis.
Gjest mphs Skrevet 26. mars 2010 #9 Skrevet 26. mars 2010 Har aldri prøvd, men tror ikke jeg kan overtrekke noe. Vi fikk med ett kredikkort i tilegg til visa i banken der vi har huslånet, men det er aldri blitt brukt det heller. Bruker kun penger vi har(unntatt huslånet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå