Gå til innhold

Crinone vs. Cyclogest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere kloke damer. Er det noen av dere som har prøvd både Crinone og Cyclogest som har noen erfaringer å dele med meg? Har brukt Cyclogest ved mine to første forsøk, og synes det fungerte greit. Nå er vi imidlertid over i det offentlige og har fått skrevet ut Crinone. Har hørt at det er så mye griseri med den gelen... Hva synes dere?

Dessuten ser jeg at fert.avd. vil at jeg skal ta progesteronstøtte 1 gang per dag, hver morgen. De andre forsøkene har jeg satt Cyclogest to ganger daglig, morgen og kveld. Noen med synspunkter???

Alle innspill mottas med takk:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har så langt bare vært inne i det offentlige, og fått Crinone. Tror de sverger til det. Jeg har vært oppi 3 doser om dagen. Blir litt "klin". Lurer på om det er Cyclogest man ikke får dekket av HELFO?

Truseinnlegg er et must. Neste gang skal jeg bli en noe hyppig bruker av våtservietter også, tror jeg, for jeg synes jeg fikk litt svie nedentil når alle restene kom ut. Og det er klart, at ved tre tuber om dagen, ble det jo litt rester etterhvert ;-S

Har skjønt at det er variabelt hvor mye progesteronstøtte man skal ta. Har hørt om flere som tar Crinone bare en gang pr. dag. Andre tar to, det gjorde også jeg på første forsøket. Andre gangen skulle jeg ta tre. Klinikken vurderer dette. TROR Cyclogest er sterkere enn Crinone, men mulig jeg husker feil.

Hvilken privat klinikk var du tilknyttet?

Skrevet

Jeg har brukt Crinone ved tre forsøk og Cyclogest ved fire. Jeg synes begge deler funker helt greit, men foretrekker Cyclogest fordi den er sterkere enn Crinone og fordi den lettere lar seg frakte rundt og ikke har emballasje. Jeg har ikke reagert (negativt) på noen av dem.

Litt klin blir det med begge preparatene, truseinnlegg bruker jeg alltid. Jeg har alltid hatt to doser om dagen, med begge preparatene. Cyclogest har 400mg progesteron per dose og Crinone har 90mg.

Cyclogest er et uregistrert preparat i Norge. Det betyr at det kun er visse leger som kan skrive resepter på det, det er kun noen få apoteker som har det, og apoteket må ha bevis på at den aktuelle legen har adgang til å skrive ut resepten. Pga at det er uregr. er det i beste fall ekstra papirarbeid å få refusjon for Cyclogest, alternativt går det ikke (jeg har ikke prøvd pga at vi ikke lenger fikk offentlig støtte da vi startet med Cyclogest) - det havner i samme kategori som Progestan, som også er uregistrert i Norge.

Skrevet

Cyclogest gir mer "medisin" er sterkere, og det er vel derfor noen klinikker bruker dem.

Har brukt begge, litt plaget av svie med Cyclogest. Crinone var det mye gørr med...og så fikk jeg noen småblødninger som skremte vettet av meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...