FruBoger fødeklar Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Lager en liten hjelmelue, og følger en oppskrift. Nå har jeg kommet til_ 1hullrad slik: 1r x1 kast, 2m r sm x, gjenta fra x til x p ut og slutt med 1 r... Ble rett og slett paff...første gangen jeg følger oppskrift, og finner ikke forklaring til dette her noe steder... Men til nøds blir det bare vrangbordstrikk til slutten og trer silketråden med en ei nål "sikk sakk" i mønsteret...
♥♀-♂-♀-♂-♀-♂♥ Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Hmm litt vanskelig å forklare så du får ta en titt... ) Ellers er det mange tips osv her: http://www.strikkeriet.no/?page_id=8 Lykke til!!
Fifrildi Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Skal vi se om jeg klarer forklare på norsk... - Strikk en rett Kast: ta tråden mellom pinnene og legg den forfra og bakover over pinnen du holder i høyre hånd slik at tråden "hviler" over den pinnen. Det lønner seg nå å "holde fast" tråden oppå pinnen før du strikker neste del av mønsterrapporten din... - Strikk to masker rett sammen (grunnen til det er at et kast lager en ekstra maske. Ved å strikke 2 masker sammen holder du maskeantallet konstant) Å strikke med kast er kjempelett og ser veldig stilig ut, selv om det kan føles litt knotete med en gang. Lykke til.
FruBoger fødeklar Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2010 ble kjempe fint! herlig:D takk takk jenter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå