eja Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Jeg har så smått begynt å tenke hva jeg skal pakke i bagen til sykehuset. Jeg skal føde på Ullevål, og regner/håper derfor å flytte over på barselhotellet ganske raskt etter fødselen. Hvor mange dager er det vanlig å bo der? To dager? Tre? Lurer på hvor mange skift jeg skal regne med til meg og babyen, for der er det vel slik at man må ha med egne baby-klær på hotellet, og ikke får låne sykehuset sine? Tenkte på tre skift til meg selv, og kanskje tre av hvert til babyen og. Tre bodyer, strømpebuker/bukser, jakker og sokker. Og i tillegg en "hentedress", teppe og lue til når vi skal hjem. Er dette lite...? Herregud, jeg er så usikker. Aner jo ingenting om hva babyen helst skal ha på seg, og hvor mange ganger man bør regne med å skifte... Har forresten termin 2. mai, så da er det jo forhåpentligvis litt mildt ute. Håper noen med litt mer erfaring kan forbarme seg over en usikker 1. gangs...
megoglille Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Hei, Jeg fødte på St.Olavs sist, flyttet til pasienthotellet like etter fødsel og var der i 3 døgn. Vi fikk ha sykehustøy om vi ville, men brukte eget, syntes det var litt stas da. ;-) Tror jeg hadde med meg 3 sett til babyen og det holdt, første døgnet brukte vi bare sykehustøy og hadde vårt eget blitt utgriset så hadde vi fått låne mer. :-) Ikke så greit å vite hva man skal ha med seg, men synes det ser ut som om det skal holde det du har tenkt til å ta med, kan ikke tenke meg annet enn at de har tøy å låne deg om du skulle trenge det! :-) Lykke til!! :-)
FruBoger fødeklar Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 aner ingenting om hotellgreiene, men de burde jo ha noe utstyr til utlån i tilfelle folk føder i hui og hast:) og jeg vil nå anbefale å bruke det man kan der, går mye i amming og stell.greit med STOR skjorte..og så slipper du klesvask med engang du kommer hjem....! jeg brukte joggebukse og sykehusskjorte i tre døgn...bare koste meg,orket ikke ha på bukser som oftest.. pga sydde nedentil og det var veldig sårt..
Gjest Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Jeg skal føde på ABC på Ullevål og har fått beskjed om at jeg får vare på barselhotellet i 48 timer etter fødseln hvis det ikke skjer noe som sier at vi må vare lengre.
FrkBomst&Frø Skrevet 25. mars 2010 #6 Skrevet 25. mars 2010 Vi var to døgn på barselhotellet. Hadde med tre bodyer til bebis, men brukte bar den ene. Og brukte selv kun en joggebukse og noen skift på skjorta. Det beste med de dagene var tilgjengeligheten på hudkontakt med bebis. Vi tullet oss inn i dyner og helseteppe og satt slik og strøk og holdt og så og ammet og sov. Deilig deilig! Kan bare anbefale og ta med nok drikke, jeg ble hvertfall himla tørst! Drikke og sugerør Cloggs og ellers bare lette klær å gå inn og ut av. Og hentesettet. Lykke til!! <3
Skalhaentil:) Skrevet 26. mars 2010 #7 Skrevet 26. mars 2010 Fødte på Ullevål i 2008 og kom rett på hotellet. Fikk låne klær til bebisen, men det er jo litt koselig med eget tøy da. Tenk praktiske og deilige klær til deg selv - som er lette å amme i. Jeg husker ikke om det var hånddusj på toalettet der - jeg hadde en imsdalflaske med sånn "tdrikketut" som jeg fylte med lunkent vann og brukte til å skylle rent nedentil etter at jeg hadde vært på toalettet. Tror det er vanlig at man er på hotellet i tre døgn etter første fødsel og i to døgn dersom man har født før. Sjekk evt sykehusets hjemmeside. Lykke til ) PS: var kjempefornøyd med hotellet )
noninona Skrevet 26. mars 2010 #8 Skrevet 26. mars 2010 Hei eja, Jeg fødte på Ullevål i 2008 og kom rett til hotellet etterpå. Var på hotellet i 2 1/2 døgn den gangen. Skal føde igjen i april og satser på et litt kortere opphold denne gangen. Jeg hadde med eget tøy til baby og klær jeg skiftet til når vi var nede i kantinen og spiste eller hadde familien på besøk. Ellers turslet jeg rundt i sykehusskjorte. Vi var veldig godt fornøyd med hotellet, du kan lese mer om fødsel og barseltiden på Ullevål på denne siden: http://www.ulleval.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=575&I=9802 Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå