Gå til innhold

Har dere funnet det perfekte navnet enda??


HELomvending

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Syns det er kjempe vanskelig jeg altså. Har liksom ikke no problem med å finne jentenavn, der er det mer et luksusproblem som rår. MEN, guttenavn?? Finner INGEN jeg liker. Eller, jo, finner navn som er fine, men ikke det perfekte, som bare roper "å JA!!!" Samboer er jo heeelt opphengt i Odin, og Odin er helt klart pent, men det er ALT for populært for meg. Ønsker no helt spesielt. JEG liker Silas og Jonah, men det er visst helt uaktuelt... Fysj, så vanskelig det skal være! Har lett og lett igjennom bøker og internett, men fortsatt så svarer de bare til et dårlig "njjjaaa....." Og slektsnavn er uaktuelt, med navn som Kjell, Per, Sverre. Skjer IKKE.

Hjelp? Noen som skjuler noen fantastisk fine navn, som de er villige til å meddele?? (= Først og frems guttenavn da..

 

Takker så meget! (=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Odin heter sønnen min:) Ikke at det var mitt førstevalg for å si det sånn, men han er en liten Odin da:D Eller liten og liten, begynner på skola te høsten:s Er Odin så populært da??

 

Guttenavn jeg syns er fine er:

 

Lucas

Mathias

Matheo

Leander osv... Fikk litt hjerneteppe nå:P

 

Her vil samboeren kalle opp etter slekt, noe jeg ikke vil...

 

John Halvor?!!??!! Jaja... Vet ikke om det blir gutt en gang, men det navnet er han helt opphengt i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he!

John Halvor er da flott? Vel, er ikke helt på John, men Halvor syns jeg jammen ikke er så ille. Ganske fint er det faktisk. Veldig norsk!

 

Ja, Odin er gaaanske så populært, og har vært det si siste 3 årene, and I cant blame him. Navnet er kjempe fint, men jeg har liksom hengt meg opp i at jeg har lyst til å ha noe heeelt spesielt.. Finner jeg et navn jeg liker, så fræser jeg inn på statestikken, og ser jeg at det er et få tall som har navnet, så kjenner jeg en glede inni meg, men da er det gjerne FOR spesielt for samboer..

 

Det er noe med det du sier, man burde faktisk ha noen navn for hånden. For plutselig så er det helt klart at det er en liten Halvor, eller en Odin, eller en typisk Jonah.. (=

 

Om det ikke er vanskelig nok å finne ETT navn liksom.. ( ;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda John halvor er fint det, men syns ikke noe om oppkalling etter hele slekte:p Samboeren heter John Hallgeir, bestefedrene hans halvor og johan. Så syns det tar litt av:p Og innover her på den lille veien vi bor med 6 hus er det 3 som heter john og en som heter halvor. Hehe:)

 

Vanskelig detta med navn... Vil at det skal passe sammen med navna til søskna også. Så ikke det ene navnet skiller seg helt ut:p Men det er min mening da:D

 

Jonah var fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du.. Jonah passer jo jammen meg ganske så bra i ditt tilfelle da!? Bare stjel det om du vil, det er ikke aktuelt her i gården uansett. (=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren er helt innstilt på John Halvor, så får nok ikke trumpa noe anna igjennom her tror jeg:) Jonah.. Minner meg om Home and Away:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehhe, jeg og mannen min har diskutert navn siden vi ble kjærester for fem år siden vi! Heldigvis har vi ganske lik smak :) Vi er også HELT enige om at ett fornavn er nok siden vi har to etternavn.

 

Enig i at jeg ikke vil ha et navn som er superpopulert. Et lite tips for de som er opptatt av det er å sjekke de svenske navnestatistikkene siden norske trender ofte følger de svenske med et par års etterslep. Lucas og Emma var for eksempel på topp i Sverige for noen år siden, nå er de på topp i Norge.

 

Jeg er litt opptatt av å ha et navn som ikke er bibelsk (i alle fall ikke utpreget bibelsk som Silas, Noa eller Gabriel e.l.). Mannen min krever at navnet skal ha både fransk og engelsk uttale (!) og det begrenser det hele en del, naturlig nok. Men vi har faktisk kommet oss på 4 guttenavn og 4 jentenavn som vi begge liker. Noen er sterkere representert på navnestatistikken enn andre, men det får så være. Når vi får vite kjønn begynner den virkelige kampen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelyd; Jeg har liksom plutselig blitt litt interessert i disse bibel navnene jeg da, av en eller annen grunn. Men, igjen, 90% av dem er jo så super populære som det kan få blitt, så det er ikke aktuelt. Kanskje man bare skal slå på stor-tromma å smelle til med Jesus med engang? (= eller ikke.

 

Så dere heller i den franske retning altså? Dominic feks? det er fint. Hvorfor fransk forresten? (=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Jesus hadde vært fint ja! Det er jo veldig vanlig i Mexico f.eks :)

 

Fransk er fordi mannen min har bodd en periode i Frankrike (og England) og har selv erfart hvor slitsomt det er å ha et navn som alle enten tror er et jentenavn eller ikke får til å uttale... Men vi tenker navn som kan brukes på alle tre språk, f.eks Stella, Edvard eller Oskar. Jeg synes også det er viktig at hele navnet klanger godt, dvs fornavn og etternavn sammen. Siden vi har to etternavn klinger det best med to- eller trestavelsesfornavn (ja, jeg er i overkant opphengt i dette...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oskar er et kjempe fint navn. Og jeg kan love deg det, at opphengt er du ikke for deg selv om. Samboer her river av seg håret snart. (=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jentenavn da? det syns vi er vanskelig. ... Guttenavn har vi mange av (vi liker de litt gamle navnene) men jentenavn er så vanskelig! vi liker nora og hedda, men de er jo på toppen av listene omtrent..hmf.. Liker også Hanna og Stine. Noen flere forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...