Gå til innhold

til dere som har hatt keisersnitt før..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha planlagt keisersnitt denne gangen om ca 2 uker, plutselig fått litt hetta... er så mye jeg ikke vet.hadde grad 4 revning på forrige fødsel så jeg får ikke føde vanlig denne gangen. noen som kan gi meg litt nyttig info?? eks, må man ligge lenge på sykehuset? hvordan er såret etterpå er det vondt lenge? hvor lenge kan jeg ikke løfte tyngere enn bebisen? har en sønn på litt over 2 år og kan jeg ikke løfte han?? Håper noen gidder å svare meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde hastekeisersnitt sist, så jeg regner med at selve keisersnittopplevelsen blir bedre når det er planlagt.

Det vanlige å ligge på sykehuset etter ks er 5 dager.

Selve såret var ikke vondt i det hele tatt, kunne dusje dagen etter. Men magemusklene blir tøyd mye mer enn en vanlig fødsel, så man klarer ikke å sette seg opp i senga selv de første dagene. Og bære skal man ikke gjøre før det har gått 6 uker. Man syr ikke bare ytterst i huden, men de syr flere lag inni magen, og disse kan gå opp. Så derfor må man være forsiktig. Man blir mye mer pasient ved keisersnitt, men jeg tenker at når legene anbefaler det så er det kjempebra at ks finnes, f.eks. slik at babyen kan overleve. Men jeg ville ikke valgt det frivillig. Jeg fikk infeksjon inni magen et sted (mest sannsynlig i buken), og måtte få intravenøt antibiotika. Og så hadde jeg problemer med ammingen.

Men dette er ikke for å skremme deg, det finnes nok mange med bedre opplevelser!! Og så høres det jo helt grusomt ut med grad 4 på revning... Man får ihvertfall ikke vondt nedentil av keisersnitt. Men man blør faktisk mer og lenger enn etter vanlig fødsel.

Dette går nok veldig bra, lykke til:)

Skrevet

Takk for svar :) er det noen flere som kan dele litt info blir jeg superduperglad:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...