Gå til innhold

Journalinnskriving..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke jeg (iogmed at det er snart 11år siden), men hva skjer egentlig på journalinnskrivingen på sykehuset?

- Blir man undersøkt på noe vis, omvisning på fødestua..?

Ønsker bare å være forberedt på hva som skjer liksom;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Journalinnskrivning, hva er det?... Hadde ikke jeg sist gang jeg var gravid ihvertfall. Ihvertfall ikke at de kalte det det...

Skrevet

Merkelig at ikke det er likt overalt da?! Fikk time til journalinnskriving da jeg var på UL på sykehuset første gang i desember. Fikk der bare beskjed om at jeg måtte huske å ta med helsekortet.

Andre som vet?

Skrevet

Hadde ikke det når jeg fødte for 11 år siden heller,men da jeg fikk jenta mi i 2007 måtte vi inn på journalinnskriving..

Det er navn adresse pårørende og slike ting,ønsker for fødsel og div,noen steder vurderer di deg om du er kandidat for fødeloftet eller om du bør være på vanlig fødestue,du kommermed dine ønsker ang fødsel o.s.v..er for å lette arbeidet når du kommer inn med rier og du og mannen skal slippe og tenke på alt dette da:)

Skrevet

Ok, men får man ingen omvisning altså.. Er det bare papirarb. som blir gjort om jeg forstår riktig..?

Skrevet

Jeg fikk også time da jeg var til ordinær ultralyd.

Fylte ut kontaktinformasjon og slikt, de hadde journalen min med sykehistorie fra før.

Spurte om jeg hadde spesielle ønsker, og det var det. Ingen undersøkelser eller omvisning...

Skrevet

Har jeg aldri hørt om.. Hadde det ikke i 08, og ikke nå heller.

Men det kan kanskje være de skjemaene vi fikk samtidig med UL-innkallelsen som skulle sendes tilbake til sykehuset i god tid før fødselen... Hun tok de hvertfall inn da vi var på UL. Har aldri hatt noen samtale, omvisning eller lignende.

Og sånn ellers når det gjelder ønskebrev så legger jeg evnt det sammen med helsekortet når vi kommer til føden.

Skrevet

Jeg har også fått innkallelse på journalskriving, det er vist planlegging av fødsel,informasjon,fortelle om evt.bedøvelse og om du vil føde i badekar etc. og omvisning på fødeavd. Fikk du ikke ett skriv i posten sammen med timen til journalskrivingen?

Skrevet

Nei,ikke fått noe skriv i posten.. Fikk timen samtidig som jeg var på sykehuset til første ultralyd.

Skrevet

Hvilke sykehus er det snakk om at dere har fått denne inkallelsen?

Jeg har heller ikke fått noe.....

Skrevet

her hos oss får ikke sånt. vi får med en rosa lapp som vi skal fylle ut. type navn, personnummer, tidligere barn, arb.forhold, medisinbruk og litt avkrysning osv. den sender vi til fødeavdelingen. omvisning på føden er det første torsdag i hver måned og er åpen for alle. har vi ønsker må vi skrive ønskebrev og sende med den rosa lappen.

Skrevet

Sniker litt innom.. Da jeg var på journalinnskriving inn 08, minnes jeg at det var noen skjemaer jeg skulle fylle ut.. Som jeg fikk når jeg kom dit.. Etterpå var det en prat med ei JM der, sånn om tanker om fødselen og slikt..Var ikke noe omvisning, men vi var inne på en fødestue da..så jeg fikk jo sett den skikkelig(selv om jeg hadde sett den før også da, da jeg var på omvisning da jeg var på sv.skapskurs)..

Ikke noen undersøkelser av kroppen..

Skrevet

Takk for alle svar!!:)

-og til "Mineme" så har jeg fått timen fra SUS.

Skrevet

Ok, det er der jeg har vært:)

Skrevet

okey jeg fikk først i posten så fort sykehuset fikk beskjed om at jeg var gravid, og etterpå fikk jeg det samme skrivet da jeg var på ul.

Skrevet

Jeg har fått dette skrivet fra Sentralsykehuset i stavanger

Skrevet

De som ikke har ordinær UL-undersøkelse ved SUS må ringe og bestille time for journalskriving selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...