Gå til innhold

Spørsmål ang mooncup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk min mooncup i posten i dag,og siden jeg har mensen prøvde jeg den med en gang. Men,måtte kjapt ta den ut igjen,for jeg følte at jeg gikk med noe mellom beina. Hva kan jeg gjøre for at det ikke skal føles sånn? Bretter den seg ut selv med en gang den er satt inn?

Har jeg kanskje kjøpt den for stor?

Jeg syns det var direkte vondt å ta den ut,men det er kanskje en egen teknikk med dette også?

Hva mener dere som har erfaring med mooncup?

Takker på forhånd for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min, og kjenner ikke at den er der.

Du folder den sammen, og setter den inn, deretter må du snu litt på den, kanskje dytte litt lengre inn eller dra litt ut igjen, til du kjenner den har foldet seg helt ut og "tetter" ordentlig. Ikke så lett å forklare, men når du har brukt den en stund finner du ut av det.

Jeg har klippet tuppen mye kortere, det kan du også gjøre, hvis det er den du kjenner?

Tømming skal heller ikke være vondt, men jeg tar egentlig bare tak i tuppen av mooncupen med to fingre, drar den ut og heller innholdet i do, spyler den ren og setter den tilbake på samme måte.

Kan egentlig bare si at det tar en mens-periode eller to å finne helt ut av teknikken, men etter det er det veldig behagelig:)

Skrevet

Ja,da får jeg bare prøve den ut litt til.

Men,bretter du den sammen på en måte når du tar den ut?

Skrevet

om du ikke har fått den ordnetlig på plass kan den føles slik som du beskriver.

Prøv å få den så langt opp som mulig.

Ja, den bretter seg ut selv når den er på plass.

Om du har kjøpt den for stor kan selvfølgelig ikke jeg svare på, men om du har født barn, og dermed kjøpt den som er beregnet for de som har født barn, så regner jeg med den skal passe.

Dette er ikke et ufint spørsmål altså, men pleier ikke du og mannen din å ha sex?

Synes du det også er vondt?

Jeg har ikke hatt problemer med at det gjør vondt, tror du bare må prøve flere ganger, er sikkert en treningssak for noen.

Skrevet

Neida, bretter ikke når du tar den ut, da er den jo full av blod, så hvis du hadde brettet hadde det jo kommet ut... Du tar den ut i ganske vannrett stilling og heller innholdet rett i do:)

Skrevet

Nå ble jeg så glad, for jeg trodde jeg var den eneste i verden som brukte dette:-) Jeg regner med at det er menskopp dere snakker om? Jeg har vel en som heter angelcup eller noe. HUsker ikke helt. Haar hatt den i over 2 år, og er superfornøyd.

Den jeg har fester seg ved vakum, så når jeg tar den ut må jeg klemme litt slik at vakumet slipper. Så er det bare å trekke den ut som beskrevet over her. Har også klippet av litt av tuppen på min, så jeg ikke kjenner noe til den. Har hatt den i mens jeg har ridd, så merkes ikke når du blir vant til å bruke den. Men det tar ca 2-3 mens-sykluser å bli helt kjent med den :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...