Rosa J10 Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Har dere vært på omvisning på fødeavdelingen på forhånd? I hvilken uke var dere der? Jeg har igjen ca 1 mnd og føler at jeg kanskje bør ta en tur dit snart
Nikki 75 Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Jeg var der i forbindelse med svangerskapskurs i uke 35 (?)... Vet ikke om de (på SUS) tilbyr omvisning for privatpersoner...
Trimdama Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Vi var på onsdag. Jeg er straks i uke 33 (34 på BIM). Jeg ringte på forhånd for en vet jo ikke hvor mange fødene det er til enhver tid. Det har vært travelt på mitt fødesykehus i tre uker. Så kansje dags å ta en tur for deg om det er likt på din kant
Symbio Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Omvisning? får man det? når er det vanlig å få?
Cammie82 Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 Heisann! Jeg ringte A-hus forrige mandag og spurte om vi kunne få komme på en omvisning, og det fikk vi:) De vil at man ringer først, for å høre om det passer.( Hvis det er mange som føder osv, og de ikke har noen ledige rom, så ber de bare om at man ringer igjen seinere eller neste dag eller noe) Jeg var da 39 uker på vei:) Det var kjempefint å få en liten titt. Jordmora var kjempekoselig, og viste oss rundt. Vi fikk se utstyret, badekaret, badet fødesenga osv osv, og hun forklarte så fint atte:) Absolutt noe å anbefale:) Så for dere som vil, er det bare å ringe sykehuset der du skal føde, og spørre om dere kan få komme:)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 25. mars 2010 #6 Skrevet 25. mars 2010 Jeg var på omvisning på Sykehuset Buskerud i drammen i uke 34. Det er et gratis tilbud til alle gravide som skal føde der. Bestilte jordmorsamtale da jeg var på ordinær UL i november.. denne ble bestilt til 8.mars(var da jeg var der) og da er det først samtale med JM, der hu forteller litt om fødsel og hva slags tilbud de har ang smertestillende og stillinger osv og så er det omvisning etterpå:-) Veldig informativt for min del:-)
eja Skrevet 25. mars 2010 #7 Skrevet 25. mars 2010 Det høres jo kjempefint ut med en sånn omvisning! På Ullevål fikk jeg inntrykk av at det kun var gjennom fødselsforberedende kurs man fikk mulighet til omvisning... Noen som vet om dette stemmer, eller om man kan få omvisning også der? Burde jo være mulig på alle sykehus egentlig... Jeg vil også
♥ 20.05.10♥Gutt ♥ Skrevet 26. mars 2010 #8 Skrevet 26. mars 2010 Jeg ringte nettopp til SUS ang. omvisnig, fikk da til svar at de ikke hadde kapasitet til å tilby privat omvisning. Det var kun gjennom evnt. svangerskapskurs man fikk det tilbudet. Men fikk så beskjed om at det gikk ann å bare ta turen innom en dag, så satse på at noen hadde tid å vise oss rundt kjapt eller det kunne hende de fikk tid under journalinnskrivingen, men at det var sjelden det var tid.. Ble vel egentlig ikke så mye klokere av det svaret;)
Mammatil2iMai -05 og -10 Skrevet 26. mars 2010 #9 Skrevet 26. mars 2010 Spurte Jordmor om omvisning på St.Olav, men fikk ikke det pga svineinfluensaen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå