Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

trodde ikke man skulle drikke energidrikker når man var gravid. Ser det anbefales, gjelder dette alle former for energidrikker under fødsel? redbull, energi, sportsdrikker osv??Hva skal jeg pakke?

prøvde å få svar på dette i går, mulig jeg har skrevet det uklart, men jeg lurer på om jeg kan drikke alle type merker? hadde tenkt å ta med litt i bagen. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt her, for jeg lurer på akkurat det samme..... ;-)

Skrevet

På noen står det at gravide skal holde seg unna, har vertfall sett dette på battery!

Skrevet

tviler på at red bull,battery og burn er anbefalt for gravide. det som er anbefalt er vel heller av typen powerade osv

Skrevet

Slike drikker inneholder ofte koffein og/eller andre stimulerende middler. Da blir det jo en ekstra belastning for kroppen og en får lett litt større fall i blodsukkeret etterpå. Jeg ville heller ha satset på saft med sukker, eller brus for den saks skyld. Te med sukker i eller noe i den duren. Det viktigste blir jo å drikke masse vann og pørve få i seg litt mat jevnt og trutt om det går!..... Jeg har rett og slett kjøpt små pakker sjokolademelk som jeg kan true med (om ikke kvalmen tar meg fullstendig) og diverse tørre kjeks.....

Spør JM på neste kontroll. Jeg uttaler meg på bakgrunn av ernæringsstudiet jeg holder på med. Vi er vel ikke generelt fan av energidrikker i det hele tatt! Eller for mye light produkter om en ikke er i en spesiell målgruppe (diabetes etc).

Skrevet

Det er vel powerade, xl-1 og andre typer sportsdrikker med mye druesukker som anbefales. Redbull og andre koffeinholdige drikker er nok ikke bra for verken mor eller barn under en fødsel. Disse kan jo blant annet øke puls og blodtrykk ganske heftig - noe som jeg tenker at hjertet ikke trenger under en fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...