Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Gjør historien langt kortere enn den er. Jeg flyttet til en ny by med datteren min for 6 månder siden. Her ble jeg kjent med en veldig hyggelig jente som også er alenemor. Vi har hatt det veldig hyggelig sammen, men mange ganger har det vært ting som ikke stemmer. Alle vennene hun snakker om har jeg aldri møtt, bare broren hennes som bor i nærheten. Hvis vi skal noe, avlyser hun, selv om begge har fått ordnet med barnevakt, broren hennes er som en ekstra pappa og kjenner barnet godt. men likevel så avlyser hun i siste liten. Hun spanderer masse hele tiden, selv om jeg sier nei. Hun mistet bankkortet sitt og lånte penger av meg. Det tok henne 2 månder å sette de inn igjen, selv om hun fant kortet og sier at faren er veldig rik og at hun får penger av han. Sa at kontonr var feil. Flere ting som jeg synes er rart, men jeg blir aldri ferdig hvis jeg skal si alt. For to dager siden møtte jeg en jente hos en annen venninde og hun sa at hun skjønte at jeg var ny i byen siden jeg gikk med denne andre vennen. Grunnen var at hun andre er kjent i byen for svindel og hun ikke tør å vise seg i byen. hun har mistet alle vennene. Det verste av alt er at alt dette ukjente jenten forteller stemmer med mine tanker om hva som egentlig fåregår. utenom hva grunnen er. Men det er alltid unnskyldninger, meninger om alt og alle andre jeg burde holde meg unna og hva jeg bør gjøre og ikke gjøre, hun ringer meg gjerne 4 ganger om dagen, blir furten om jeg skal noe annet.... Jeg vil ikke si noe til denne venninden min siden vi har det hyggelig sammen, men jeg kommer til å ta mer avstand enn jeg allerede har gjort. jeg setter tydelige grenser for hva jeg vil i mitt liv. Jeg må ta avstand fordi hun oppfører seg som at hun eier meg.men likevel så vil jeg holde kontakten fordi hun trenger en venn tror jeg. men er dette dumt av meg? Hvis jeg ikke sier noe, men likevel holder kontakten litt? Men er obs på tegn. Det er jo en sjokkerende nyhet å få, men likevel ble jeg ikke overrasket, bare lettet for å få bekreftet hva som ligger bak måten hun er på......
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 rydd bort sølvtøyet og ha visakortet tapet på kroppen! Så lenge hun er koslig, og du får noe av å være sammen med henne, trenger du sikkert ikke kutte kontakten. - men du bør tenke gjennom om dette er et bra vennskap i lengden?
Gjest Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Det er jo gjerne godt å lufte sånt. Jeg hadde nok fortalt henne hva jeg har "hørt på byen" og sett hva hun sier til det. Og ikke nødvendigvis kuttet henne ut for angrende syndere liker vi jo ... kanskje hun har lært noe?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Minner om en venninne jeg til slutt måtte bryte helt med, selv om det ikke gikk på svindel da. Men samme eiersyke type, som det ikke gikk an å bare trappe ned kontakten med, det måtte et skikkelig brudd til.. Jeg var gravid selv og måtte beskytte meg selv. Jeg ville ha spurt henne rett ut om disse ryktene faktisk!! Og pass på deg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå