Gå til innhold

Første? så tidlig? hvorfor?


*herlig* Fødeklar! <3

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvorfor så mange av dere her inne allerede har vært på UL og om det er normalt så tidlig? bør man det? med min førstemann var jeg ikke på UL før uke 17...hmmm og når kontakter dere legen?jeg er 6+2 og har ikke gjort det enno..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Det er nok fordi noen har fått tilbud om tidlig UL pga de ikke vet hvor langt de er på vel eller er plaget med blødninger. Noen steder er det vanlig med tidlig UL (har jeg lest her inne). Noen har bestilt UL på privat klinikk, noe de betaler for. Men Jeg sitter enda å venter på UL time, var hos legen for en uke siden, hun skulle bestille tidlig UL men har enda ikke fått noe time. Er nå 7+3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

tusen takk for svar...skjønte jeg litt mere :) men når du sier du er 7+3 mener du mors uke eller barns uke??ble litt forvirra der og gitt...var ikkje sånn her inne sist gang jeg var medlem med 1.mann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på tidlig ultralyd i morgen siden jeg har vært plaget med mye vondt i magen, og første gangen jeg var gravid mistet ene babyen, så vil sjekke om det er en eller to denne gangen.

 

Sist ventet jeg til uke 18 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mors mage, jeg trur de kalkuatorene beregner alltid fra siste mens. Jeg er i 8 uke(7+3) og fosteret i 6 uke (5+3) :P

 

Hvis jeg ikke har misforstått dette helt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var tl tidlig UL denne gangen fordi jeg hadde en MA i høst som ble oppdaget veldig sent...Orket ikke tanken på å gå i mange uker for kanskje å få den samme beskjeden denne gangen også... da ville jeg heller vite det så fort som mulig og bli ferdig med det så vi kunne prøve på nytt...

Betalte UL selv hos Volvat.

 

Alt var bra heldigvis denne gangen :)

 

Når jeg gikk med nr 2 hadde jeg også et par UL utenom den ordinære i uke 18. det var fordi jeg hadde langtkommet svangerskapsforgiftning med nr 1.

Kommer nok til å få flere UL fra det offentlige denne gangen siden svangerskap av mødre som før har hatt preklampsi regnes som risikorvangerskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

såpass...hmm...er vel noe og tenke på for min del også,for jeg ble satt i gang to uker tidligere med min 1.pga begynnende svangerskapsforgiftning...

 

Godt alt viste seg og være bra for deg da Frk Marge ;)

Tenkte bestille selv en UL for og vite presist...har uendelige smerter i venstre side av magen;men har vært plaget med cyster på eggstokkene,men de var vekke når jeg var hos gyn for tre uker siden,så føler kansje og dra til legen og vite at den lille har det fint ;)

Håper alt går fint for deg og at du blir godt fulgt opp!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...