Gå til innhold

Isofix?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dumt spørsmål på vei, men håper noen vet.

Vi har bestilt ny bil, med Isofix system. Når vi skal kjøpe (isofix)bilsete, trenger vi da å kjøpe basen, eller kan selve bilsetet festes i bilens isofix system?

 

Håper på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

til den første bilstolen mener jeg du må kjøpe base... men på stolen du kjøper når barnet er større, finner dustoler der isofix er på selve stolen.

 

Jeg har vertfall ikke hørt om isofix på baby-bilstol, men kan tenke meg det er litt upraktisk. Anbefaler VELDIG å kjøpe base! Du får jo lett solgt den igjen når barnet er for stort til den første stolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg maxi cosi sitt sete med base. Der kan du feste stolen uten base, du kan feste basen både med bilbelte og isofix. Jeg valgte Maxi Cosi fordi den kom best ut i test hos tv2 hjelper deg, også måtte jeg ikke velge om jeg vile ha belte base eller isofix base, fordi begge deler er i basen. Noe jeg syns er ganske praktisk siden det ikke er isofix i lastebilen og jeg velger å sende gutten med far på jobb en tur. Å jeg vet heller ikke om det er isofix i noen av besteforeldrenes bil.

 

Kanskje noe å tenke på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg installerte bilsete for et par uker siden. Vi valgte Maxi Cosi sin isofix-base og Maxi Cosi cabriofix sete. Altså separat base fra sete. Virker veldig praktisk, og de jeg har hørt fra sverger til løsningen å kunne enkelt kjippe ut setet fra basen uten å måtte vekke ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...