Gå til innhold

Flere her som er alvorlig plaget med pms?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette ødelegger så mye, isolerer meg på det verste og lever helt i min egen verden.. føler meg ELENDIG og vil helst forvsinne! Har sånn ca alle symptomer det kan tenkes å ha. Nå i det siste har plagene vart i 14 dager før mensen.

Det er vanskelig å ha en "usynlig" lidelse som ingen forstår. Lurer på om jeg kan ha pmd (premenstruell dysfori), en alvorligere form for pms som krever behandling og som rammer bare noen få prosent av kvinner.

Vanskelig å ta dette opp med legen også.. men skal prøve nattlysolje nå og se hva de ellers har på helsekosten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler meg alene om å ha så alvorlige plager, lurer på om det er likesinnede der ute.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hei,

Jeg har hatt det slik som dette de 4-5 siste månedene ... at det har vært så ille! Det er skikkelig ille og det skremmer meg litt.

Har kanskje vært litt småsur noen dager før mensen tidligere, men nå blir jeg skikkelig nedfor!!! :( Skummelt! Tenker tanker som egentlig er helt utenkelig ... og jeg ser helt klart mønsteret i det! Det er ca uken før mensen hver måned. Nå har jeg lest litt om PMS og skal prøve noen av rådene ... håper det hjelper for dette er helt uholdbart! Huff, visste ikke at det gikk an ... Håper det går bedre med deg også HI!

Skrevet

Jeg var, men ikke nå etter jeg fikk satt inn hormonspiralen.

Skrevet

Bør kansje skrive litt mer.

Jeg har ikke tålt P-piller heller tidligere, slet også med humør og var gretten og kokte innvendig da jeg gikk gravid. En uke før mens starta humørsvingningene, det var en plage både for meg og for familien. Jeg gråt hver kveld fordi jeg hadde vært så sur og gretten til de rundt meg. Tålte lite og bjeffet for alt og ingenting.

Slet også med kraftig mens og mye smerter. Har ikke had noen slike plager etter jeg fikk satt den inn, joda, fortsatt har jeg en og annen dårlig dag, men ingen voldsomme svingninger og ingen mens.

Absolutt verdt å prøve ut i hvertfall.

Skrevet

Jeg er en ny anonym.

Jeg er superskeptisk til hormonpreperater. Blir sint av p-piller.

Og redd for å miste sexlyste. Hørt mange mister den.

Jeg har pms minst en uke før mensen.

Ikke noe spesielt vond eller kraftig mensen.

Jeg hater mannen min, familien hans, jobben hans og alt annet som kan hates. Blir redd meg selv.

Føler meg som en hlødelampe av indre raseri.

Blir også sur og irritabel som gravid.

Ekteskapet vårt hadde seriøst ikke tålt et barn til.

Og enda jeg er bevisst på det så virker det som det bare blir verre og verre.

Gruer meg til overgangsalderen. Skrekk og gru.

Skrevet

Flere som sliter med dette?

Unner jo ingen det, men på en måte godt å høre at man ikke er alene om det ...

Skrevet

Dette skal hjelpe.

B-6 vitamin, masse fettsyrer av høy kvalitet, nattlysolje og kutt ut kaffi i pms perioden er svært viktigt.

Trening har også dokumentert effekt.

Skrevet

Kjenner meg til dels igjen. jeg blir så sint og så hissig, alt min mann sier og gjør er FEIL. Uansett!

Ting jeg kan le av en uke etter mensen, får meg illsint to uker senere.

P Piller tåler jeg ikke, blir deprimert av dem eller får blødningsforstyrrelser.

Det finnes hormoner som skal hjelpe som man kan ta vaginalt i andre syklushalvdel, men på meg gir de værre pms.

Agnus castus som er et naturmiddel kan visstnok hjelpe.

og man burde gå til legen for å få sjekket om man har for mye prolaktin, dette er et hormon som visstnok bidrar til pms.

Hos meg er det heldigvis ikke alltid sånn, kun noen måneder.. og min mann synes ofte det er morsomt fordi han kan trykke på knappene mine og får den eksplosjonen..(mannfolk er noen rare dyr)

Skrevet

Et tips :

Jeg gikk til akupunktur for ryggproblemer, og hun fhernet mesteparten av det, +at at hun spurte om jeg hadde mye vondt etc under mensen, jeg sa ja, men hadd jo aldri tenkt å å spørre om hjelp til det..(så fikk noen nåler beregnet på det)

dette er snart 5 mnd siden!!! og jeg merker ikke stort til mensen lenger engang, utenom selve blødningen :-) aldri hatt det så lett under mensen i hel mitt liv!!! weeeeeeeeee , worth a try !

Skrevet

det hjalp mot både pmshumør og smerter forresten! ikke bare smertene....

til dere alle, prøv det, hvorfor gå slik hvis det kan hjelpe ??

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...