Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 MIn mor fikk nesten nervøst sammenbrudd her da jeg gav smokken til jenta mi uten å koke den etter den falt i sofaen. Hun lurte på om jeg var *gal* som ikke kokte smokken for hver gang den hadde falt ned. What to doo?
Beklager - Dysleksi Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Jeg putter den i min egen munn først, så gir jeg den til babyen. Men i din egen soffa det er ingen krise. Ikke rart barn blir syke når de begynner i bhg. Så mange som overbeskytter barna sine hjemme.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Jeg hadde heller gitt den uten å gjøre noe med den enn å putte den i egen munn først! Du er sikkert ikke klar over dette: http://www.klikk.no/helse/barn/article510019.ece
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Hvis den hadde falt på gulvet hadde jeg bare skylt den, men om den falt ned i sofan hadde jeg bare gitt den rett i munnen.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 Hjemme skylte jeg den under vann, hvis den falt i gulvet. Skjedde det borte, hadde jeg en annen på lur som jeg ga. Den som falt i gulvet ble kokt når vi kom hjem. Etter 6 mnd har jeg ikke kokt, kun skylt i vann.
mammaen til Odin Skrevet 25. mars 2010 #7 Skrevet 25. mars 2010 Æsj, menskopp... Vi koker ikke smokken når den faller på et "rent" sted som sofa osv. faller den på gulvet, skyller vi den i vann. Man må hjelpe barna sine bygge opp et immunforsvar, og det gjrø man ikke ved å koke smokken hver gang den er ute av munnen.
Lemonia Skrevet 25. mars 2010 #8 Skrevet 25. mars 2010 Jeg kokte heller ikke smokken for sånt. Tror moren din at babyer bare kommer i kontakt med sterile ting? Allerede fra de er bittesmå suger de på klærne sine, fingrene dine, leker osv osv. Så det er ingen grunn til å koke smokker som har vært på gulvet. En gang i blandt heiv jeg smokkene i mikrosterilisatoren sammen med flaskene, men til daglig holdt det med å skylle av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå