Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her om dagen så jeg at det hang en klase med hår på skulderen til datteren min på 5 år, jeg tenkte ikke så mye på det og tenkte at det sikkert var at broren hadde lugget henne.

Men i dag når jeg skulle gre henne så jeg at det hang enda en klase med hår i håret hennes. Syns dette virket veldig spesielt og begynner å bli litt bekymret her.

Noen som har opplevd det samme eller har en anelse om hva det kan være?

Hmmm burde jeg kontakte lege?

Usj syns dette var så ekkelt:(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gul stjerne
Skrevet

Jeg hadde også blitt bekymret og kontaktet lege.

Skrevet

Dytter opp og hører om det er andre som har opplevd dette jeg

Skrevet

Hæ? Kan det være en sykdom mener dere??

Jeg selv mister flere klaser med hår om dagen. Farget håret mitt i går, men det var jammen meg ikke så mye igjen å farge!

Er i uke 31 nå, trodde det var pga graviditeten. Ennå med Iris fikk jeg kjempe tykt hår! Mistet nesten ingenting...

(Beklager at jeg ikke svarer deg men tenker bare på meg selv =/ men vet ikke hva det kan være og ble bekymret selv her når noen sier de ville kontaktet lege)

Skrevet

er nok litt mer naturlig at en gravid dame mister hår enn at en liten jente gjør det. Jeg ville også ha sjekket med lege for sikkerhets skyld. (jenta altså, ikke den gravide :-))

Skrevet

Er det sånn at håret ryker (knekker)? Eller faller det av helt fra hodebunnen? Kan du se hårløse partier? I såfall; hvordan er huden under? Om det er arrdannelse kan det være fra et kutt, sopp eller andre årsaker. Er det uten arr kan det skyldes flekkvis hårtap, noe som i de fleste tilfeller er forbigående. Men det kan også bre seg...

Andre årsaker til hårtap kan være diabetes, sykdom i skjolbukskjertelen, kjønnsykdommer (ikke særlig sannsynlig i dette tilfellet).

Ta en tur til legen du. Det trenger ikke være noe farlig!

Skrevet

Må også bare si det at vi snakker ikke om gravide her eller voksene folk. Jeg mistet selv mye går når jeg gikk gravis, men syns det er litt spesielt når min datter på 5 gjør det.

Altså vet ikke helt hvordan det detter av, for plutselig ser jeg bare det ligger i håret hennes. Hadde tenkt å undersøke det litt mere ikveld, men hun syns ikke noe om at jeg tar på håret hennes. Og vil ikke gjøre henne bekymret. Men skal ta en sikkelig titt i hodet hennes i morgen tidlig.

Tusen takk for svar. Vi reiser på påskeferie i morgen, men hvis det skjer flere ganger får jeg ta henne en tur til legen der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...