Gå til innhold

Lite SF-mål, UL idag. :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skrev et innlegg her for en uke siden, da hadde SF-målet flatet av og idag var jeg på ny kontroll. SF-målet var fortsatt like lavt og ligger nå under gj.snittet. Var derfor til UL idag og der fikk jeg se en stooor og nydelig gutt. Skikkelig bollekinn.. ;-) Estimert til å være 2,9 kg nå og jeg er bare i uke 35+1.. Jaja, så lenge han har det bra så er alt i orden, men håper jo jeg slipper å gå så mye over termin da.. :-/ Dessuten er de vel ikke alltid like nøyaktige disse målene. Noen med erfaring?

Hodet var uansett ikke så stort, og det har vel minst like mye å si som vekta når ungen skal ut.. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt å høre at alt var bra!

Hodestørrelsen har vel mer å si enn vekta, egentlig, så det er jo greit at det ikke er for stort!

Jeg svarte deg i den andre tråden, og sa at mitt SF-mål heller ikke hatt gått opp på en uke, men da jeg sjekket igjen på mandag var det økt, så jeg har heller ingen bekymringer (bortsett fra om den ungen har tenkt seg ut noen gang...)

Skrevet

Så fint at det var økt da! :-) Jeg hadde jo håpet at det skulle ha økt til idag hos meg også, men så lenge de gjorde UL og alt ser fint ut så er det jo ikke noe problem. Spent på når han har tenkt seg ut da.. :-)

Hvor langt er du nå da?

Skrevet

Nå er jeg 41+1, så det hadde vært fint om han kom snart... Men det virker ikke som han har noen hast! Kanskje han må spise seg litt tjukkere først :o) (SF-mål: 34,5 denne uken).

Du hadde noen uker igjen du?

Skrevet

35+1, ja! Så¨det nå... :o) Da ligger han jo godt an på vekstkurven da!

Skrevet

Ja, men da skjer det sikkert noe snart hos deg! ;-) Litt misunnelig må jeg innrømme, synes 5 uker til termin er veeeldig lenge akkurat nå..begynte å glede meg enda mer til å få han i armene etter å ha "sett" han på nytt idag.. :-) Lykke til da, spennende tider framover! ;-)

Skrevet

Så bra at det ser fint ut med gutten din! Dette med sf-mål kan man ikke alltid stole helt på -det finnes det mange eksempler på. Nyt resten av tiden med gullet ditt i magen :-)

Skrevet

Takk for det!! :-) Ble jo litt bekymret siden jeg lå så langt over det grønne feltet, for så å falle under den røde streken, men kjempegodt å se at alt er i orden! :-)

Skrevet

Hei, så bra mini er såpass stor som han er allerede men. Er selv blitt henvist 2 ganger pga lavt & avflatende SF-mål i dette svangerskapet. Har vært inne til to kontroller, i uke 33 (normal mengde fostervann, -6% vekstavvik) og i uke 37 (normal mengde fostervann og -10% vekstavvik). Fikk ny oppfølgingstime i uke 39 og og uke 40. Mulig jeg blir igangsatt om ikke fødselen starter av seg selv etter termin. Ikke meg i mot det, kjedet meg når jeg gikk over termindato sist (10 dager). Fikk ikke verdens største sist heller, 3160g/50cm lang/35cm hodeomkrets. Greit at hodet ikke er større en det var :-)

Lykke til videre :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...