Gå til innhold

Sf-mål i uke 36?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 37+0 nå, men når jeg var hos jm for én uke siden målte hun sf-målet til 32-33 og det var litt lite mente hun. Jeg føler meg heller ikke spesiet stor og mange sier det samme. Har egentlig bare en rund kul på magen og ser ikke spesielt gravid ut på noen annen måte. Med begge jentene var jeg rundere i hele kroppen og ansiktet. Venter gutt. Var på ekstra UL på tirsdag for å sjekke tilvekst, men alt så normalt ut. Veldig spent på om denne babyen er mindre enn jentene. Hva er sf-målet til dere andre i uke 36-37?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var til UL idag pga lavt SF-mål (avflatet siste ukene). Jeg har SF-mål på 31 cm og er i uke 36. På UL fikk jeg se en stor og fin gutt, estimert til å være 2,9 kg nå, så han er over gj.snittet. Nok fostervann var det også. Ikke alltid det er samsvar mellom SF-mål og størrelsen på fosteret tydeligvis.. Hva ble gutten din estimert til på tirsdag da og hvor store var jentene? :-)

Skrevet

Jeg fikk ikke noe vektekstimering når jeg var der. Hun sa bare alt så normalt ut og at jeg hadde bra med fostervann. Jeg ble veldig svimmel og kvalm når jeg lå der, så jeg prøvde å komme meg så fort ut som mulig og glemte derfor å spørre også. Jentene kom ut på 14.dag over UL-termin begge to, og hun ene var 50 cm og 4105 gr og hun andre 56 cm og 3674 gr.

Skrevet

Det var rart hun ikke sa noe til deg da, men skjønner godt at du ville komme deg fort ut når du ble dårlig. Det viktigste er jo at alt så bra ut! :-) Blir spennende å se når de kommer ut hvor store de er, kjenner at jeg gleder med veldig til å få lille nurket i armene mine nå.. :-)

Skrevet

Heisann!

I uke 36 hadde jeg SF-mål på 32, og det er jo innenfor normalen (det grønne feltet), selv om det er litt under snittet. Så lenge vekstkurven går oppover, er det ikke så farlig - og gutten min ble i alle fall estimert til å være +3% da jeg var på privat ul for to måneder siden.

Så jeg er ikke bekymret, ei heller jordmor eller legen...

Målte 33 cm i både uke 38 og 40, men nå er det steget til "hele" 34,5 cm (uke 41).

Gjest jentebabymars *fødeklar*
Skrevet

Samme som deg her. Jeg har heller ikke store magen...

Vært på kontroller og alt er bra og hun har blitt fin i vekst, var litt lita først, men plutselig vokste hun til. Var på kontroll idag faktisk og SF målet var på 33. Og jeg er 39+5 idag. Kommer helt ann på hvordan babyen ligger, hvor stor mage man får. Gå etter din egen kurve, ikke den på skjemaet.(Selvfølgelig til en viss grad) Så stiger din, så skal det være fint! Men for all del. Er du bekymret så står det ikke på å få en UL til om et par uker for å se hvordan det ligger ann da. Plutselig kan magen vokse mye. Håper det ordner seg. Kjenner til følelsen.

Lykke til =)

Skrevet

De hadde som vanlig mye å gjøre og det ble en veldig rask undersøkelse etter laaaang ventetid, så jeg var så fortumlet når jeg var der. Dumt at jeg ikke spurte, men bekymrer meg i alle fall ikke lenger. Får bare se positivt på at jeg ikke har så enorm mage da.:) Godt å høre at det var normalt for din del også. Jeg gleder meg masse til å se og holde denne lille huleboeren som så overraskende plantet seg inni meg for 37 uker siden. :)

Skrevet

Det var det at den flatet ut litt som gjorde at jeg fikk en ekstra UL. Men nå er jeg ikke bekymret lenger og føler at det er normalt. Får bare være glad for at jeg ikke er så stor denne gangen. Jeg husker jeg kunne sette middagstallerken på toppen av magen med begge jentene på slutten, men det er det ikke plass til nå. :) Om to uker er det planlagt keisersnitt og jeg skal til jm igjen i morgen, så jeg blir i alle fall passet på.

Skrevet

Dytter til ære for Tjukkemagen...

Skrevet

uke 36 hadde jeg sf mål på 34. var visst helt fint sa jordmor.

Skrevet

Takk for dytten Nikki 75 ;-)

Skrevet

Jeg hadde 31 i uke 36, så ikke store magen her heller. Var på samme målene sist gang jeg var gravid også...og da ble det en gutt på 3355 i uke 39. Så de regner med at babyen blir mellom 3000 og 3500 denne gangen også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...