Gå til innhold

hode festet=1mnd til fødsel ????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk høre av ei veninne (som igjen hadde hørt av jordmora si), at når hodet er festet, så går det ca 1mnd før fødselen. Så hun fikk beskjed om at hun kansje kom til å føde før tiden. Og det var riktig.

Flere som har hørt dette? Jeg har aldri hørt det før, men var på kontroll idag, 32 uker, og hodet var godt nede i bekkenet og festet, så da tenker jeg...Hmmm, fødsel om ca 1mnd kansje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det tror jeg ikke har sammenheng, hodet til lillegutt har vært festet siden uke 30 ca, og jeg er i uke 40 nå..

Skrevet

Ja jeg syns det hørtes litt rart ut, derfor jeg måtte høre med dere om noen andre har hørt det samme.

Da satser jeg hvertfal ikke på å få 1mnd før tiden:)

Du er i uke 40 ja, lykke til den siste tiden :)

Skrevet

det kan kanskje hende dersom det gjelder flergangs. på førstegangs så er det ikke unormalt at hodet fester seg tidlig men har hørt at når det gjelder flergangs så er det heller normalt at hodet ikke fester seg før helt på slutten eller ikke i det hele tatt og at det da kan være en indikasjon på at fødsel ikke er så langt unna. men alt er jo bare spekulasjoner, tror ikke det er noe særlig automatikk i dette. de babyene har en tendens til å komme når de selv er klare så vi får vel bare vente å se;)

Skrevet

Stemmer nok ikke. Vet om flere der hodet har festet seg minst 2 mnd før fødsel, og dette var ikke førstegangs heller.

Skrevet

Gutten min kom 3 uker etter at hode var festet i uke 35, men er jo ikke sikkert det har noen sammenheng..

På kontroll forrige uke var hode nesten festet fikk jeg beskjed om, tror det kan være festet nå etter mye nedpress osv..

Hva kjennetegn/symptomer vil dere si er normalt for å være ganske sikker at hode er festet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...