Gå til innhold

Flere med fire?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger merke til at flere signerer med fire barn her, hvor mange er vi?

Har selv: jente 13 mndr, jente 2,5 år, gutt 6 år, gutt 12 år.

Hvordan opplever vi hverdagen med så mange?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 4 x 2

Eldste er 18 og minsten 4.

Stortrives med vår gjeng vi i hvert fall.

Skrevet

8 altså? WOW, imponerende! Mine, dine, våre eller bare våre?

Skrevet

Bare våre alle sammen ja.

Skrevet

Jeg har også fire stykker. Eldste er en gutt på 8,5 år, neste er også gutt på 6 år, så kommer en jente på 2,5 år og til slutt enda en jente på 13 mnd.

Nå er jeg hjemme i permisjon enda, så hverdagene går helt fint synes jeg, har ikke møtt på noen store problemer enda ;)

Ser at det blir mer hektisk nå som de eldste vokser til litt trenger hjelp til lekser, vil være med på idrett osv, men foreløbig går det helt greit.

Jeg har tenkt å gå ned i 80% stilling når jeg begynner jobbe igjen til høsten. Da kan jeg ha 6-timers dag så ettermiddagene blir litt lenger, tror det skal bli bra.

Skrevet

*rekke opp hånden*

Har gutt på 7 år, gutt på 5 år, gutt på 2,5 år og jente på 7 mnd. Opplever hverdagen som en blanding av aktiv/hektisk og likevel avslappende og rolig. På vei ut døren, med alle fire, sjekke om en har husket bleier, ekstra bytteklær, alle gikk på do først osv kan det bli ganske hektisk og stressende, eller når de trasser samtidig osv. Andre ganger er det rolig. Som i går etter middag. 7 åringen og 2 åringen var oppe på rommet og bygget togbane og koste seg sammen, vi hørte dem knapt. Jeg satt på kjøkkenet med 5 åringen og perlet, og mannen lå på gulvet og prøvde å lese litt i avisen mens vesla brukte ham som klatrestativ. Huset var nesten helt stille, alle slappet godt av på hver sine måter, bare en god stemning rett og slett. Er mye som skjer med mange barn, men det er ikke ensbetydende med at det må være kaos og stress. Faste rutiner, gode regler og struktur hjelper godt på :-)

Skrevet

Hei! Jeg har også 4. Men jeg fikk de alle på 2,7 år;) Eldste er gutt og blir 3 om 14 dager. Så kommer jenta som er 16 mnd, og som det ikke var tett nok kom det jammen meg tvillingutter som er 4 mnd. De ble faktisk født 5 dager før storesøster fylte 1 år:)

Dagene flyr av gårde, det er ikke mange "pustepauser" for å si det sånn. Men nå har største og mellomste begynt med en morsom form for lek sammen, så de aktiviserer hverandre litt.Nå har vi virkelig begynt å se hvor mye glede de har i hverandre:) Det blir spennende når tvillingene vokser til også.

Er ganske sliten når alle er i seng om kvelden, men merkelig nok, like uthvilt etter 6-7 timers søvn.Så vi prøver å nyte tiden mens alle er så små ennå, og koser oss masse..

Skrevet

Fire stykker - jente 12, gutter på 9 år, 4år og 10 mnd. Synes det går greit, men hverdagen må planlegges. Akkurat nå er jeg skikkelig sliten, synes det er hardt med mye styr på natta. Når den biten er i boks tror jeg at det oppleves helt annerledes med mange barn. (Hadde vært like sliten nå om vi bare hadde f.eks. to stykker tror jeg).

Skrevet

Venter nr. 4 i juni. Har to gutter på syv år og ei jente på fire. Alle gleder seg stort til minstemann kommer :) Vi hadde det veldig hektisk når de tre minste var små, tror det blir litt roligere når denne kommer. De tre andre krever fortsatt tid; lekser, trening osv., men de er uansett mer selvstendige og kan hjelpe til mer.

Kjekt med en stor søskenflokk :))

Skrevet

Vi har 4 barn:o)

Har 2 gutter på 9 og 10 år, ei jente på 3 og en gutt på 1 mnd.

Skal ikke ha fler nå, er veldig fornøyd med de jeg har, og føler jeg har gjort min jobb med å føde. Nå vil vi kose oss med de skjønne barna vi har fått!

Dere andre her: Har dere mange soverom? Og hvordan bil har dere?

Vi måtte kjøpe oss nytt hus som får 5 soverom når vi har innredet 2.etg ferdig. Unga har delt soverom så lenge så vi ville og vi ser behovet for at de får hvert sitt rom.

Vi hadde en volvo xc70, men måtte kjøpe oss en 8-seters caravelle isteden.

Skrevet

Glemte å skrive at hverdagen er veldig hektisk. De eldste spiller håndball og fotball, lekser skal gjøres, mye mer klesvask(han minste gulper og tisser seg ut), unga blir bedt i maaange bursdager. De fleste gangene det skjer noe, må vi dele oss, for det meste kræsjer som oftest. Savner alenetiden med mannen min, men vet det blir bedre etterhvert som minsten vokser. Min datter på 3 er i sin verste trassalder og det krever masse tid og tålmodighet med henne. Men syns tiden vi har nå har sin sjarm. Mye gode og flotte stunder!

Skrevet

Vi har en 8 seters Caravelle. Bare flaks, vi kjøpte den etter nr 3 fordi vi ville at barna skulle ha plass til venner osv, kom godt med når sjokket nr 4 meldte seg ;-) Er blitt veldig glad i caravellen og synes alle andre biler er så trange og uoversiktlig nå. Og jeg osm aldri skulle ha stor bil *flire*

Nå har vi 3(4) soverom, men huset vi skal bygge har 5 soverom slik at alle får hvert sitt.

Skrevet

Vi har en Ford S-max (7-seter) og er fornøyd med den. Jeg er ikke noe glad i å kjøre bil i det hele tatt så jeg får helt hetta med tanke på å kjøre, parkere osv en større bil enn den vi har nå. Men vi har helt greit med plass i den, har skiboks som vi bruker når vi skal på tur...

Vi har hus med 6 soverom faktisk, men det er ikke så store soverom da. Gammelt hus med mange små rom, i tillegg til at vi har bygd på litt. Synes faktisk det er viktigere med 2 bad nå som ungene vokser til.

At de har små soverom spiller ingen rolle, vi har to stuer i hoveddetasjen og en stor kjellerstue som det meste av leker er så det er der de har besøk av venner. Det fungerer helt utmerket :)

Skrevet

Jeg har 6, gutter på 16,13,11 og 6 og jentene er 9 og 2 år, i tillegg har jeg 3 stebarn.

Hverdagen for meg er aldri kaotisk føler jeg, vaner og rutiner er tingen :-) Det går unna noen ganger, men kaoset er kontrollert alikevel.

Jeg er hjemmeværende med minste men skal ut i jobb nå i løpet av våren håper jeg.

Vi har og en 8 seters carawelle, "smithsmobilen"hehe.

Det beste for meg med stor familie er å se gleden ungene har i hverandre og kjærligheten dem i mellom. Synes det er så herlig å ha flotte, høflige, omtenksomme og omsorgsfulle unger, det er moro å se de sammen og se samspillet.

Hadde jeg vært blekksprut og millionær skulle jeg gjerne hatt en liten eller to til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...