Gå til innhold

Bekymret...trenger deres synspunkter!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en prinsesse på 4 år som nå i en periode har klaget over å ha vondt når hun tisser/bæsjer(tror ikke hun selv helt visste). Jeg tok med en urinprøve til legen som var fin. Så har hun da fortsatt til tider å klage når hun bæsjer, seneste igår begynte hun å gråte da hun var ferdig med å bæsje og jeg skulle tørke/vaske henne. Så oppdager jeg at hun er veldig rød rundt endetarmsåpningen. Så kommer vi til bhg idag og hun ene ansatte sier at hun oppdaget blod på pairet etter at hun tørket henne i bhg igår. Da hadde hun bæsjet. jeg dro med en gang ned til legen med henne. Legen undersøker og sier at alt ser bra ut, mest sannsynlig en rift men han kjenner at hun er litt sår. Han sier at han ikke kan kjenne at hun har hard avføring noe jeg oså kan ikke skjønne at hun har da hun bæsjer regelmessig. Hvis ikke hver dag så i hvert fall hver annen. Men sånn som i går to ganger. Det eneste jeg har reagert på er at avføringen henne er kanskje litt stor (men så er jeg ikke helt sikker på hvor stor den skal være i den alderen). Vi fikk salve av lege og selfølgelig komme tilbake dersom dette vedvarte. Jeg har ikke oppdaget blod før men som sagt sett at hun har vært rød.

Jeg blir med en gang veldig bekymret og 1000 tanker raser rundt hodet. Håper at det er noe uskyldig da. Noen som har vært bort i dette med sine barn???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok mest samsynlig en rift hun har fått og det kan ta lang tid å gro og går da lett opp igjen når man bæsjer.

Smør henne hver kveld og etter hver gang hun bæsjer. Be de i bhg også smøre henne.

Selv om ikke bæsjen er hard kan den være tung/treg. Prøv med litt linfrø i yoghurten hennes.

Ikke morro når de små har vondt.

Skrevet

Takk for en beroligende svar:)))

Skrevet

Friskt blod på papiret skyldes nesten alltid små rifter eller hemmoroider. Du sier at avføringen kanskje er litt stor, og det kan stemme med at hun får rifter. Hvis jeg skal gi deg et råd, må det være å kun bruke mild intimsåpe (f.eks Lactacyd) når du vasker henne, og gjerne litt babyolje på et fuktet papir/ bomullskompress når du tørker henne. Oljen kan virke forebyggende mot rifter... Hvis du smører med sinksalve eller inotyolsalve, må gamle salverester fjernes med babyolje daglig.

Så er det viktig å holde avføringen myk. Fiberrik mat (Pære er veldig bra)

og rikelig med drikke...

Lykke til

Ps. Min sønn har avføring hver dag, men den er likevel hard... Han får masse frutti og det hjelper (16 måneder)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...