Gå til innhold

Engel Familiebarnehage på Klepp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kjenner til den, og vet om det er ok der? Har fått plass der, men finner ikke noe om den på nett eller i Gule Sider..

Noen her som har barn der eller vet noe om den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner til den barnehagen ja.

Den ligger på klepp stasjon. Personlig ville jeg aldri hatt mitt barn der. Kjenner flere av dem som HAR jobbet der, fikk selv tilbud om å jobbe der (er førskolelærer), men takket fint nei. De har slitt litt med å få førskolelærer, og har vært mye utbytting av personalet samt sykemeldinger. Sist var det en tysk dame som var førskolelærer, lurer på om de har en assistent på dispensasjon som førskolelærer der nå? Er hvertfall det jeg har hørt. Har vært inne i barnehagen og, og ble ikke imponert. Liten barnehage med liten plass til barne å utfolde seg på. Selv synes jeg det pedagogiske tilbudet var elendig (det var når jeg var på besøk og observerte litt, snakket med de ansatte og snakket med styreren som snakker litt dårlig norsk). Men dette er min mening...

Skrevet

Æsj, var sånt jeg var redd for.. Jeg er opptatt av at det er skikkelig opplegg der, og godt miljø for språkutvikling, samt at ungene tas med ut på tur osv.

Men hva skal man gjøre- det er jo måkfullt i alle barnehager i Klepp kommune, og ventelister i hytt og pine.. Jeg har satt meg på venteliste på 1. og 2. valget mitt da, men aner ikke om det er mulighet for plass der. Og ungen MÅ jo i barnehage..

Skrevet

Har erfaring med at familiebarnehager ikke går så mye på tur pga lite bemanning. Er en voksen syk, blir det ofte veldig vanskelig å få til å gå ut på tur. I vanlig barnehager er det enklere siden det er flere voksne på huset. Men nå snakker jeg ikke på vegne av alle familiebarehager, sikkert flere som er gode, men jeg kunne aldri tenkt meg å hatt mine barn i en. Har selv jobbet i familiebarnehager hvor jeg har sett at de voksne har trikset og mikset med oppleggene. Føler mer de er som dagmammaer, og de føler de er ganske frie til å drive hvordan de vil, så lenge alt ser fint ut på papirene (årsplanen og mndsplanen). Men som sagt er dette min erfaring, og skal ikke snakke styggt om alle fam.bhger. Hvilke andre bhger har du på 1 og 2 valget? Nå er jeg glad jeg er førskolelærer slik at jeg er garantert plass uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...