Gå til innhold

brystbetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har hatt det?

har veldig vondt i det ene brystet. begynnte for et par dager siden.Trodde foerst det bare var melkespreng, men i gaar foelte jeg meg uvel i tillegg..hodepine, feber, frossen og roed paa det brystet jeg har vondt i + at det er "kuler" der.

Men i dag er jeg feberfri og foeler meg i fin form bortsett fra vondt i brystet samt at det er kuler der og roed flekket.

Hva tror dere? Trodde liksom det ble verre med feber osv hvis det var betennelse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pump og ammme masse i hvert fall, massere i dusjen, kaaan bare være tilstoppede melkeganger, men høres ut som brystbetennelse hvis du er rød og har feber..

Hadde ringt legen hvis jeg fikk feber igjen, jeg. Hadde brystbetennelse tre ganger, måtte på legevakten alle gangene for feberen bare økte fra 40

Skrevet

Når jeg har hatt brystbetennelse, så har det ikke gått over av seg selv, med mindre jeg har vært flink til å tømme brystet for melk.. Så hvis du har ammet / pumpet deg hyppig, så kan jo det være grunnen til at feberen gikk over?

Jeg har vært myyye plaget med brystbetennelse så vil bare komme med noen tips:

Med en gang du kjenner kuler /vondt - pump ut melk/ amm hyppig!

Sørg for å ikke la det gå for lang tid mellom amming/pumping, så du får melkespreng

pakk inn puppene med ullinnlegg o.l, ikke frys!!

Når du har fått kuler - ta en varm dusj, og masser kulene mot brystvorta, men først når du har fått melka til å renne, IKKE før! (det er melk i disse kulene, som du skal få ut...)

Ellers: se ammehjelpen sine hjemmesider

Skrevet

tusen takk for tipsene..har fortsatt ikke faatt mere feber, men bestillt time til lege likevel for sikkerhetsskyld..barnedaap paa soendag, saa vil ikke ligge med 40 feber da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...