Gå til innhold

2+ på protein i urinen, men fint blodtrykk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

tyder det mer på en infeksjon enn begynnende svangerskapsforgiftning? Noen som vet? Noen andre som har hatt mye utslag på protein i urinen og heller ikke har hatt høyt blodtrykk? Er 36+4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sukk, jeg har det helt motsatt.. høyt blotrykk, men ingen protein i urinen.. Å en udugelig hodepine, som ikke vil gi seg! så er også i villrede om det er sv.forgiftning..

Skrevet

Hei.

Hvor høyt BT har dere egentlig når dere sier det er litt høyt?

Jeg har akkurat blitt gravid og mitt er høyt når jeg stresser på jobb 130/90 og så får jeg det ned når jeg slapper av hjemme 125/80.

Er dette noe jeg burde ta tak i...har liksom ikke tenkt meg på kontroll før jeg er i uke 10...har BT apparat tilgjengelig på jobb....

Jeg har litt angst for BT apparat da..så bare jeg tar på mansjetten så kjenner jeg pulsen stiger og hjertet hopper nesten ut av brystet..hehe.

Aner ikke hvorfor jeg har det slik, men dette kan vel påvirke blodtrykket under målingen??

Skrevet

Mitt trykk er 140-150/100, spor/1+ på proteiner. Ingen heftig sv.skapsforgiftning, men det er noe sier de, så jeg følges tett opp.

Skrevet

Mitt blodtrykk er fint da/ikke høyt 125/70...og har ligget på det samme hele tiden, men hadde nå plutselig 2+ på proteiner. Så jordmor konfererte med vakthavende på fødeavd og fikk beskjed om at jeg skulle levere en urinbactus og at jeg skulle tilbake til henne med en ny urinprøve om 2 dager i tillegg til å ta blodtrykk da. Så spent på hva urinprøven i morgen viser.

Skrevet

hmmm, prøven din var ikke forurenset da? altså at det har kommet utflod sammen med urinen? da vil det slå positivt ut på protein.

Så veldig lurt å vaske seg godt nedentil, tisse litt i do for så å tisse i glasset. Da er du sikret en ren midtstrømsprøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...