Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Jeg skal opereres om noen uker, hadde jeg vært i arbeid hadde jeg blitt sykemeldt i 1 uke. Regner med at far må være hjemme å hjelpe til den uken. Hvordan fungerer dette?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 I slike tilfeller kan far overta deler av permisjonen til mor.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 far overtar denne uka mens mor er sykemeldt. Har ei venninne som ble veldig syk rett etter fødselen(snakk om ca 2 uker etter) Da overtok pappaen disse dagene/ukene(husker ikke hvor lenge det var) mens mor var for dårlig til å ta vare på barnet. Hun måtte da innlegges på sykehuset, da var far og barn med(siden barnet ble ammet) og far var hjemme med mor og barn og stelte etterpå.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Takk for svar. Regner med at nav må ha noen papirer fra sykehuset?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 Du må sykemeldes med bakgrunn i at du ikke er i stand til å ta deg av barnet. Så du må selvsagt ha en sykemelding fra lege. En legeerklæring som er mer utfyllende er sikkert smart, men usikker på om det skulle være nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå