Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Sønnen vår på 6 klager ofte på at han er sliten og slapp. Han blir sliten om vi er ute og går tur, om han leker aktivt inne og etter dager i barnehagen. I det siste har han kviet seg for å gå i barnehagen fordi han sier han blir sliten og får hjemlengsel når de er ute, særlig om de er ute lenger enn vanlig. Kan så små barn feks ha lite jern? Han har et sunt kosthold, spiser grønnsaker og frukt, korn og annet.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Ja, barn kan ha mangelsykdommer.. Det kan også være at han ikke får sovet bra nok, altså mangle på kvalitetsøvn. Eller at han ikke trives i uteleker, regner med at de da leker fritt og da kan det være noen som mobber litt eks??? Ser han sliten ut? Ringer under øynene, sår som ikke gror fort? Har egentlig ingen råd, men hvis det fortsetter så går det jo ann å snakke med lege for å sjekke om alt er ok. Da må dere ta blodprøve regner jeg med å det er ikke alltid like behagelig for småtroll.. ( eller store troll som meg selv.. )
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Takk for svar! Ja, han ser litt matt ut, men det har han alltid gjort. Blek, liksom. Uff, nå blir jeg helt dårlig på hans vegne, tenk om han har gått i månedsvis med mangelsykdommer og så har jeg ikke tatt ham til legen. :-( Uff... Skal høre med legen hva de sier.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Det er ikke lett å oppfatte mangelsykdommer hos barn fordi de er så innmari flinke til å skjule det... Håper det går bra hos legen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå