Gå til innhold

Sitter fortsatt ikke rett i ryggen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla begynte å sitte for ca 2 uker siden, men hun sitter fortsatt veldig lutrygget og støtter seg stort sett på en hånd. Før dette har hun sittet litt med støtte i høystol og vogn, så hun er ikke helt utrent på å sitte, men likevel virker det som om hun ikke klarer å rette opp ryggen selv når hun ikke har støtte. Noen som har noen lignende erfaringer? Når begynte deres i så fall å sitte rett i ryggen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er datteren din? Jeg har ikke noe svar til deg, dessverre, men det er nok helt naturlig, tror jeg da:) Sønnen min sitter med støtte i vogn og høystol, men sitter ikke på egen hånd enda, og han er 8 mnd.

Skrevet

Hun er 7 mnd gammel, men sterk for alderen ellers, altså tidlig motorisk. I dag reiste hun seg opp selv for første gang, og hun krabber også. Derfor synes jeg det er så rart at hun ikke klarer å sitte rett i ryggen. Bare for å presisere så setter hun seg opp selv, det er ikke jeg som setter henne opp :-)

Skrevet

Samme som snuppa mi, hun satt med hendene i gulvet foran seg ganske lenge. Tror hun var litt over 8 mnd da hun begynte å rette seg i ryggen. Men hun satt seg opp selv, krabbet og reiste seg opp etter bord o.l.

Det er vel helt vanlig vil jeg tro?

Skrevet

Jeg vet ikke, derfor jeg spør :-) Mener bestemt å huske at guttene satt rett i ryggen når de satte seg opp selv, og er vel derfor jeg lurte, siden dette er anderledes :-) Da kommer det sikkert om noen uker, hun får jo strengt tatt ikke trent så mye siden hun ikke har ro på seg, har ikke tid til å sitte, hehe...

Skrevet

Nå har ikke jeg vært her på en stund, men meldte ikke du høylydt pass fra dib for en tid tilbake, Alva?

Skrevet

Snuppa her har krabbet siden hun var 5,5 mnd...Hun har reist seg opp lenge og setter seg ned igjen...Men, hun sitter ikke av seg selv enda...

Skrevet

Glemte å si at hun er akkurat 8 mnd... :-)

Skrevet

Uff, får jo "prestasjonsangst" her da;) Gutten min på 8 mnd sitter ikke selv og krabber ikke, er det normalt? Han dytter seg bakover og rundt

Skrevet

Nei, men ser flere har spurt om det samme. Jeg har vært bruker i flere år på disse sidene og merket meg at når en fast og kjent bruker plutselig forsvinner, så går det litt tid, og så dukker det opp masse spekulasjoner på Anonymforumet (tidligere kranglesiden når den var anonym). Man blir beskyldt for både det ene og andre om å bytte nick, være ute etter oppmerksomhet og regelrett utsatt for veldig mye drittslenging osv.

For noen måneder siden fant jeg ut at jeg ville kutt ut DB for en stund for å komme meg i gang med litt andre ting, og i håp om å unngå det jeg nevnte, bestemte jeg meg for å skrive et innlegg der jeg sa i fra om at jeg ville ta en pause fra DB. Så visste folk om det og begynte ikke å spekulere om ditt og datt. Vel, det fungerte tydeligvis ikke. Fikk i hvertfall høre fra en venninne at det var en del mindre hyggelige tråder om meg her inne og datteren min :-( Kjedelig at mange kan være så barnslige. Nå er jeg innom her igjen i ny og ne, men ikke på langt nær så mye som før. Har ikke lyst å kutte DB helt fra livet mitt enda i hvertfall, men ønsker ikke å være en veldig aktiv bruker lenger heller.

Skrevet

Gutten din er den som ER normal :-) Vesla er tidlig motorisk, det var de to minste guttene våres også, mens eldste var tregere. Han var f.eks 9 mnd når han ålte seg framover og satte seg opp, 10,5 mnd når han krabbet og 11 mnd når han reiste seg opp. Alle barn er ulike, men like fantastiske og flinke uansett når de begynner med nye ting :-)

Skrevet

Utviklingen av baby muskulaturen går fra halsen og nedover, derfor holder de hodet lenge før de kan krabbe eksempelvis. Rygg- og hoftemuskulaturen må bli sterk nok før de kan sitte rett. Hos noen er "viljen større enn evnen", så de prøver feks å gå lenge før de mestrer dette.

Lille her er 10 mnd i påsken, men setter seg enda ikke opp fordi om han kryper og kan dra seg opp på to/føttene etter møbler. Blir mye knall og fall.

Men han sitter rett i ryggen i badekaret, på fang og i stol.

Eldste satt rett i ryggen som en konge når han var 5 mnd. Han satt og satt, og lærte aldri å krype, bare humpe seg rundt med armer og rumpe som en apekatt. Lærte likevel å gå 11 mnd gammel.

Jeg prøver å si at jenta di sannsynligvis er helt normal;)

Skrevet

Godt å høre :-)

Ja, jeg er veldig med på den med vilje større en evne. Hun deiser i gulvet og slår seg flere ganger for dagen, og det blir sikkert mer nå som hun har begynt å reise seg opp. Hun er full av kuler og blåmerker i hode stakkars :-/ Prøver jo å ta i mot når jeg kan, men har ikke alltid mulighet til å fotfølge henne heller.

Skrevet

Alva, du skal bare heve deg over all drittslengingen på anonymforum eller andre steder her inne. Det meste beror på misunnelse når det kommer noe dritt. Jeg syns det var kjempekoselig at du er tilbake!

Skrevet

Takk for det :-)

Jeg har hevet meg over det egentlig, er derfor jeg ikke har svart eller kommentert noe som helst på de trådene. Det blir for lavmål rett og slett. Nå var det i det minste en som spurte med nick her, og selv om jeg ikke føler jeg trenger å forklare meg, fant jeg ut det er like greit å gjøre det nå så kanskje folk slutter å finne på egne konklusjoner...

Skrevet

Her sitter ikke lillegutt seg opp selv endå, han kryper ikke heller, men han begynte og åle seg når han var nesten 7mnd, og begynte og reise seg opp etter møblene når han var 7,5mnd, nå kan han gå med støtte og sitter helt stødig på kne uten og holde seg i noe og reiser seg opp i stående og prøver og gå, han er nå 8mnd og tre uker, detter han når han står, landet han på rumpen og da kan han sitte en stund, da sitter han rett i ryggen. Så hvis han vil sitte, reiser han seg først opp etter lekekassen eller noe annet og detter ned på rumpen, dette er vel ikke å sitte seg opp selv eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...