Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Jeg overvar en debatt på en av Norges avisers nettsted for en tid siden, denne dreide seg om amming og småbarn på kafèer og resturanter. Det virker som at de fleste mennesker utenom dere som sitter med deres håpefulle på et spisested ikke ønsker å dele stedet med "kaklende" småbarnsmødre og grinete unger. Hadde jeg hatt småbarn tror jeg at det ville føltes ubehagelig å bli uglesett på den måten og ville ønsket et sted som føltes velkomment for både meg og mine små. Jeg har arvet en del penger og ønsker med disse å starte noe for meg selv. Spørsmålet er derfor om det kunne være i dere mammaers interesse å ha et eget sted å bruke, en slags mammakafè hvor dere kan sitte og kakle og amme og kose dere i fred uten å føle at noen ikke ønsker å ha dere ved nabobordet. Blir takknemlig for mange svar fra alle byer!
Let's hear it for the boys! Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 For det første; jeg gir en lang faen i om nabobordet ikke vil ha meg der. Plages de så veldig av babyen min (som tilhører samfunnet like mye som dem) så kan de dra et annet sted. Ferdig med det. Over til spørsmålet ditt. Ja, det hadde sikkert vært fint I Oslo.
Lemonia Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 For å være ærlig må jeg innrømme at jeg synes en café med utelukkende småbarnsforeldre høres stressende og bråkete ut. Jeg bryr meg lite om hva andre synes om amming og småbarn på café, det er ikke derfor jeg velger den caféen. Beliggenhet, meny og hvor hyggelig den er er alt som teller. Jeg tror det ville bli et voldsomt støynivå på en mammacafé og ville nok sannsynligvis valgt en annen. Vet det kan høres selvmotsigende ut når man selv tar med små barn på café, men jeg kan ikke tenke meg at det er særlig koselig å være på café hvis jeg skal høre på 20-30-40 andre barn som gråter, skriker og roper, det blir som en barnehage. Da vil jeg heller dra et sted det er mer variasjon i de besøkende slik at det kanskje bare er 3-4-5 barn i caféen.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 En smule dobbeltmoral ute og går? Rart at andre skal høre på dine skrikerunger mens du ikke takler andre sine. Tror kanskje det er litt overdrevet å gå ut i fra at 20-30-40 barn sitter på samme kafe og skriker samtidig... Jeg skulle gjerne hatt et slikt sted å gå til, ikke fordi jeg bryr meg om hva samfunnet forøvrig synes om at jeg har med barna mine på kafe el resturant, men fordi det kunne vært kjekt for barna å være sammen med andre små, og ikke minst at jeg slipper å bli stresset og drive å hysje på dem osv av hensyn til andre gjester. Skulle gjerne hatt et slikt sted i Bergen, hadde brukt det ofte.
Øyboeren med to små <3 Skrevet 25. mars 2010 #6 Skrevet 25. mars 2010 Ja, det hadde absolutt vært noe..! Snakket faktisk om noe slikt på barseltreff på kafè for en stund siden, og det hadde nok vært populært.. Hadde jeg hatt penger og visst noe som helst om å drive en kafè, ville jeg gjort det
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #7 Skrevet 25. mars 2010 Og det er sånne som deg som gjør at folk irriterer seg over mødre med babyer på restauranter og caféer.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #8 Skrevet 25. mars 2010 Ja, hvis du bor på et stort nok sted, er det en god idè. Jeg har vært på babytreff på Grynerløkka i Oslo, der de selger mammaklær og har cafe nede i kjelleren. Det var veldig fint. Husk å ha god plass til barnevognsparkering og plass mellom bordene til at babyene kan ligge.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #9 Skrevet 25. mars 2010 Jeg savner et sted å gå på med lekemuligheter for de litt større barna (glem Mc Donalds! det finnes ikke koselig der) Jeg ønsker meg et pent spisested, men der det også var et digert lekerom for barn. Et hvor barna som er litt eldre kunne lekt seg, kanskje det kunne vært noe lignende som på IKEA? Det er kjedelig for barn å være på restaurant etter en viss alder.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #10 Skrevet 25. mars 2010 Ja! Oslo! Med plass til å ta med vogna inn.
Lemonia Skrevet 25. mars 2010 #11 Skrevet 25. mars 2010 Du vet vel egentlig lite om mine unger skriker ute på café eller ikke. ;-)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #12 Skrevet 25. mars 2010 Hvis jeg vil på en sånn kafe drar jeg på lekeland og tar meg en kaffe i kafeterian der. Skikkelig koselig! NOT.
Figa Skrevet 25. mars 2010 #13 Skrevet 25. mars 2010 Vi har en slik kafe her i Bergen og det er den eneste kafeen jeg går på. Jeg trenger ikke bekymre meg for om datteren min bråker litt, eller om noen skulle bli plaget av at jeg ammer. Vi trenger flere slike kafeer
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #14 Skrevet 25. mars 2010 Det fantes en i trondheim. lagt ned nå. Den var flott, populær, men alt for trang. vet ikke hvorfor den ble stengt. Uansett, jeg gir også F i hva andre mener. Jeg var alltid diskret når jeg ammet offentlig, dekket til, så ingenting vistes, og har heller ikke tatt med med barn over ammealder på cafe, da drar vi heller en plass ungene kan lege og herje.. Hvis noen ikke tåler at noen ammer barnet sitt, eller at barnet lager litt lyder så synn for de. De er også en del av samfunnet. Nå må folk slutte å irritere seg over all verdens. Da vil jeg ha bort alle fjortissene fra bussen som prater høyt, eller de som hører på høy musikk på bussen, eller som piller nese i offentlighet.. æsj herregud, går ikke an å holde på sånn.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #15 Skrevet 25. mars 2010 er det egentlig så mange mammaer som tar med seg barn på 1-6 på cafe`? vil tro dette spm var rettet til ammende mødre med småbarn under 12 mnd. Det er vel begrensen hvor barnehageliknende det blir da. Jeg synes det hadde vært et fint tilbud..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå