trost09 Skrevet 25. mars 2010 #1 Skrevet 25. mars 2010 Hvordan løser dere andre alenemødre det med samvær med små barn?Min unge er 6 måneder og blir fullammet.Barnefaren mener at det ikke spiller noen rolle og han kan ha henne masse og gi morsmelkerstatning om jeg ikke får pumpet meg nok.Har jeg ikke rett til å amme når jeg kan det?Jeg har tross alt permisjon nå.
neekap Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Jo, det er ingen som kan kreve at du slutter å amme.. Men det som er viktig da barna er så små er at de har hyppig, men kort samvær med far. Snuppa mi var 7 mnd da vi ble alene, og pappaen hadde henne et par timer annenhver dag, hjemme hos oss. Nå ammet ikke jeg på den tiden riktignok. Så begynte vi med én overnatting annenhver helg fra hun fylte ett år.
Løvetannbarn Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Ingen kan kreve at du skal slutte å amme barnet. Har du fått time til mekling? Der får dere hjelp til å lage en samværsavtalet som er god for barnet. For så små barn er det anbefalt med korte, men hyppige samvær. Overnatting er greit å vente med til barnet blir 1 år. Jeg ble aleine når jenta mi var 4 mnd. Vi hadde da en avtale hvor bf hadde samvær to ettermiddager i uken (2 timer hver gang) og hver søndag 12-18.30. Hun fikk da litt mme etter behov når hun var med bf. Dette har gått fint for mitt barn. Håper dere klarer å komme frem til en avtale som kan fungere godt for deres barn. Ta var på deg selv, det er tøft å bli aleine med et lite barn.
trost09 Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2010 Takk for tilbakemeldinger. Saken er nok ikke så enkel.Han vil ta fra meg omsorgen,men han vet ikke noe mere en det.Jeg har slitt litt psykisk og det bruker han mot meg så her er barnevernet nå koblet inn (min eks svigermor som har meldt meg) Familievernkontoret har vi vært hos flere ganger,men så lenge han ikke får som han vil.Han skal ha henne på overnatting,så hører han ikke på noe.Da vil han komme og ha samvær hver dag med henne. Ja jeg har en sønn fra før også så jeg vet hvor tøft dette kan være,men de er verdens skjønneste barn:) Verdt å kjempe for.
Løvetannbarn Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 Ikke skriv under på noe som du ikke er enig i på mekling. Argumenter med at barneombudet har anbefalt korte, hyppige samvær for barn under 1 år. Overnatting er heller ikke anbefalt før et år. Jeg regner med at du ikke nekter mer samvær for å straffe far, men for å sikre stabile og trygge rammer for barnet deres - si det til han. Ang barnevernet må du bare stole på at de kan jobben sin, og at hvis du er en skikket omsorgsperson vil de ikke lage noe krøll for deg. De er der bare for å sikre at barna har det godt. Kanskje det hadde vært en ide å skaffe seg en advokat? Da får du hjelp og støtte til alt det juridiske. Eksen min var litt sånn som din første året. Truet med barnevern og rettsak (ville ha full omsorg). Det var stor konflikt mellom oss i tiden rundt bruddet. Men litt etter litt har det godt seg til. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå