Gjest Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Eller egentlig det omvendte. Jeg skulle gjerne sett ti år eldre ut enn jeg gjør slik at jeg blir tatt for å være min reelle alder - i det minste i jobbsammenheng.
blomstre Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Vel, har ei veninne som har en forskerstilling ved universitetet hvorpå å gi litt forelesninger er påkrevd. I den forbindelse tok hun et kurs i presentasjonsteknikk, og ved den individuelle veiledningen var dette det første den gamle damen som holdt kurset sa til henne: "Rett deg opp og kle på deg litt alder jente!" Hun berordret sit-ups, briller og litt mer dame-klær :-)
Gjest Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Det er det som er snodig. Ryggen er rak som en stake. Tross alt drev jeg med dans som ungfolen og har ikke mistet kroppsholdningen det ga meg. Briller bruker jeg til daglig og egentlig kler jeg meg ganske damete .... En jeg kjenner påstår det må være fordi jeg er i for godt humør til å skulle være passert tretti, men det kan da ikke være sant at man skal seg ut som om man venter dødsdom for å virke "voksen" liksom.
blomstre Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 He, he, ja godt humør skal man ikke legge på hyllen for å virke eldre! Men da spørs det kanskje litt hva slags miljø du ferdes i. For min venninne er det jo ikke videre vannskelig å se eldre ut enn studentene... men jobber man i en gubbebedrift så vil man vel alltid være jentungen?
Gjest Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 Ha ha, jeg er i samme bransje som venninna di serru og lei av å bli forvekslet med studentene ... eller egentlig kjekt når det er studentpris på ølet da, hø hø.
blomstre Skrevet 25. mars 2010 #6 Skrevet 25. mars 2010 ...fniis, godt du ser det positive i det da. Studentpris på øl tror jeg ikke jeg hadde greid å få, selv med min nyklipte pannelugg som jeg selv synes ser ganske barnslig ut. Det må være ung-vokse-moten som er for damete, slik at studentene ser eldre ut! ;-)
Gjest Skrevet 25. mars 2010 #7 Skrevet 25. mars 2010 Ah, ikke min "skyld" med andre ord. Jeg får avgi et foredrag om hvor viktig det er at alle kjenner sin plass i samfunnet og se om studinene kommer kledd i hullete olabukser i stedet så jeg kan virke gammel og damete i mine ullskjørt og blazerjakker.
Gjest sug lut Skrevet 25. mars 2010 #8 Skrevet 25. mars 2010 Nyt det mens det varer, det er nemlig enda mer imponerende når du er så helt sinnsykt borti veggene god og studentene etter forelesningen er helt blåst av banen over at en som ser ut som dem kan vite så mye. Det går over med tiden, nemlig. Ikke kle deg som student, men ikke som tante Gunvor heller, bare som deg sjøl. Blazere suger balle synes nå jeg (men jeg husker jeg kjøpte meg en da jeg først skulle begynne å jobbe, av samme grunn som deg), men trives du med dem så kos deg! Etterhvert får du nemlig ikke lenger gleden av studentølpris...
Gjest Skrevet 25. mars 2010 #9 Skrevet 25. mars 2010 Joda, det hadde jo helt klart vært kjipere å bli tatt for å være 20 år eldre enn jeg er ... noe som jo skjer enkelte på bruket. Det er kanskje sånn man gjerne blir etter å ha støvet ned for lenge i akademia? Studentøl er ikke dumt. Skal kose meg med det i morgen!
Gjest sug lut Skrevet 25. mars 2010 #10 Skrevet 25. mars 2010 Jeg tror de som er født gamle ikke trenger å støve ned. De er sånne som mener undertøy er en nødvendighet og ikke skal ses av noen, og trusekant er en ærlig sak, de som mener at samma det om puppa henger i knehøyde, den gamle bh'n får duge og dessuten skal den ikke sees av noen. Akkurat det med "ikke sees" er vel forsåvidt rett.
Gjest sug lut Skrevet 25. mars 2010 #11 Skrevet 25. mars 2010 Har du forresten studenter som er eldre enn deg innimellom, kakledama? Hvordan kjennes det?
Gjest Skrevet 25. mars 2010 #12 Skrevet 25. mars 2010 Jo, det skjer det. Det er jo en merkelig følelse når noen ti år eldre enn en selv ser på en med beundrende "hun-kan-alt-jo-blikk". Jeg tar det til meg i all beskjedenhet og nyter at de fremdeles er uvitende nok til å ikke forstå at det er mye jeg ikke er god på, ha ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå