_Amanda_ Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Setter dere klyster på dere selv når riene har startet, før dere drar på sykehuset? Leste at man kan kjøpe microlax på apoteket, og lurte på om det kunne være en idé...? Noen med erfaringer?
ano`num *17.03.10* Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 Ingen planer om det jeg hvertfall! Er ikke rutine med klyster nå lenger, og jeg tenker jm vil si fra om hun skulle se et behov for det. Er kanskje litt vanskelig å si "neitakk, det tok jeg før jeg dro hjemmefra". Har forresten hatt diare siden lørdag, uten effekt på fødsel. Fortsatt null tegn til at den er i sikte Så jeg har mistet troen på at kjerringråd som inneholder avføringsmiddel av noe slag er så mye tess i
_Amanda_ Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2010 Hehe.. Men de sier at diare kan være et tegn på at fødselen er nær! Når har/hadde du termin? Ahh.. Antar at det var 17. mars siden det står i brukernavnet ditt. Da er det ihvertfall ikke lenge igjen for deg! Jeg har termin på fredag. 40+1 med andre ord, siden det er over midnatt nå Jeg skal forsøke å være hjemme så lenge jeg klarer etter at riene har startet, så da hadde det jo vært greit om magen var tømt til jeg kom på sykehuset... Jeg skal føde i badekar, så da må man ta klyster. Det beste er vel kanskje at jeg ringer fødeavdelingen og spør hva som er best. Jeg gjør det i morgen.
ano`num *17.03.10* Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Da blirdet noe annet ja Det beste svaret kommer alltid fra de som sitter på det riktige Hadde termin den 16 jeg. Eller 17. Alt etter om en skal regne 40+2 eller 3 dager. Litt lei nå. 9 dager over if den 16. Fikk spm om det er lenge til termin i dag. "øh, nei, den var forrige tirsdag den" "jammen, da er du så lei at du gleder deg til fødselen" var svaret jeg fikk. Fra ei totalt ukjent. Jooo, kanskje det.... Sannheten er vell heller at jeg gruer meg mer og mer for hver dag som går. Lykke til med fødselen da Håper du slipper å gå lenge over tiden. Det er bare kjedelig Men veldig greit å være forberedt da, og ha noe å fylle dagene med. Hvis ikke hadde jeg blitt helt sprø!!
Nikki 75 Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 Akkurat sånn har jeg det ogå, ano'num. Jeg kvier meg mer og mer, samtidig om jeg er ganske klar til å ikke være gravid lenger. Men da mannen min sa "ja ja, bare en uke til de eventuelt setter deg i gang nå", så kjente jeg panikken bre seg. Jeg er ikke klar! Når det gjelder klyster, så har jeg faktisk lurt på det samme, om det kunne være greit å kjøpe inn og ha hjemme, bare i tilfelle... Hadde vært greit å slippe å tenke så mye på faren for å bokstavelig talt drite seg ut under fødselen, selv om man vel ikke har garantier for slikt....
idamamma-00 Skrevet 25. mars 2010 #6 Skrevet 25. mars 2010 Jeg har faktisk kjøpt microlax som jeg har liggende itilfelle. Men har hørt at de bruker oljebasert klyster på sykehuset, og at det er bedre for oss enn den vi får kjøpt på apoteket.
fresh Skrevet 25. mars 2010 #7 Skrevet 25. mars 2010 Jeg skal sette selv denne gangen, gidder heller ikke reise tidlig på sykehuset, vil være hjemme lengst mulig. Ei veninna fikk med seg hjem fra sykehuset når hun var på innskriving, slik at hun kunne ta denne når fødselen startet. Det setter jo fart på fødselen sier de. Så du kan jo spørre om du ka få når du er på innskriving, eller om du har vert det allerede, kan du ringe å høre hva du skal bruke, klyster eller microlax. Jeg fikk microlax sist, fødte også i badekar og har planer om å gjøre det igjen
_Amanda_ Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 25. mars 2010 Ano´num: Hehe.. Jeg må si at jeg er såpass lei av å vente at jeg gleder meg faktisk litt til fødselen nå.. Men jeg er førstegangsfødende, så jeg vet jo ikke helt hva jeg går til da ;-) Men har troen på at dette er noe kroppen min skal tåle helt fint. Ringte fødeavdelingen nå (ABC-klinikken på Ullevål), og fikk beskjed om at jeg ikke skulle sette det selv, for det hadde vi god tid til når jeg kom. Klysteret har bare 10 min virketid. Man vet jo aldri hvor lenge åpningstiden varer, så det kan jo være greit å sette det når man vet at pressingen er rett rundt hjørnet... Lykke til med fødselen til deg også Ano´num! Nå får vi snart møte de små skattene vi har i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå