Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Jeg og sambo har vært prøvere en stund, men nå er begge utslitt etter el testing og alt som hører til.. Vi er fortsatt unge (jeg er 22 år, han er 28 år) og har blitt enige om å oppnå egene drømmer, fokusere på oss selv og parforholdet en stund.. Min plan sniker seg inn på meg igjen, arbeids plan/målet jeg gjemte bort i skuffen da vi ble prøvere.. Lurer på om noen av dere, eller noen dere kjenner har startet eget firma i det siste? hvordan går det? hvordan oppnådde dere drømmen?
Hopptetussa90 Skrevet 25. mars 2010 #3 Skrevet 25. mars 2010 Hva du enn gjør; ligg unna enkeltmannsforetak. Anbefaler deg å ta kontakt med firmahjelp.no og registrere et nuf. Det kan du lese mer om på sidene deres. Bestill infopakken deres og studer det nøye. De ringer deg opp hvis du legger igjen tlf.nummeret så hvorfor ikke ta en prat med dem? Du vil være klar til å starte opp med buisnessen din innen en uke. Kan anbefale det på det sterkeste.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Det kommer jo helt an på hvilken type drift du skal ha, Rekefaen. Jeg har startet 3 enkeltmannsforetak og det fungerer flott når man ikke har mange ansatte. Du kan om du ønsker det etterhvert eller fra starten av være frivillig medlem av foretaksgregisteret (det koster penger) Lykke til med oppstart.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 Enkeltmannforetak kan slå deg personlig konkurs. Har du ett as eller lignede kn ikke dette skje. I ett as ansetter du deg selv også og får alle goder som foreks foreldrepenger ol når den til skulle komme.
Hopptetussa90 Skrevet 25. mars 2010 #6 Skrevet 25. mars 2010 As forutsetter at du har 100.000 i egenkapital, og du må ha en revisor. Enkeltmannsforetak ville jeg aldri hatt. Det er enkelt å få det. Skal ikke s mye til. Et skjema, men det kan få fatale følger dersom det skulle gå galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå