anni69 Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Når er siste utbetaling for kontantstøtte? Er det den mnd dei fyller 3 år el mnd før? Noen som veit?
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 mnd før... tror jeg at jeg vet....
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. mars 2010 #4 Skrevet 24. mars 2010 Kontantstøtten opphører fra og med måneden etter at retten til støtte opphører, f.eks. fra måneden etter at barnet begynner på full tid i barnehage med offentlig driftstilskudd. Tilsvarende regler gjelder ved endring av størrelsen av kontantstøtten. Kontantstøtten opphører senest ved utgangen av måneden før barnet fyller tre år.
anni69 Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2010 Jenta vår er snart 3 år og går i barnepark. Blir nok hjemme noen år til,bare belage meg på å bruke litt mindre penger når kontantstøtten opphører;))
mor til Nutten og Tuteluttemor Skrevet 24. mars 2010 #6 Skrevet 24. mars 2010 uff, nå føler jeg meg litt dum.... er det ikke sånn fra nyttår at man ikke får kontantstøtte for to-åringer? Veldig viktig for meg å finne ut nå siden jeg sitter og lurer på om vesla skal i bhg til neste år.... Hun blir 2 i juli og jeg trodde at kontantstøtta opphørte da??????? Noen som vet? Eller bør jeg ringe nav i morgen ? ;-)
Lemonia Skrevet 24. mars 2010 #7 Skrevet 24. mars 2010 Foreløpig får man kontantstøtte fram til barnet er tre år. Så hvis datteren din blir to år i år har du jo allerede papirer på at du får kontantstøtte til tre år, og nye lover har ikke tilbakevirkende kraft så den blir neppe tatt fra deg selv om kontantstøtte for toåringer evt blir fjernet fra nyttår. Det vet vi uansett ikke ennå, så det er bare å vente og se hva som skjer.
mor til Nutten og Tuteluttemor Skrevet 24. mars 2010 #8 Skrevet 24. mars 2010 Åh...takk.... Da må jeg virkelig revurdere barnehagesøknaden vår som vi får svar på i morgen antagelig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå