Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er på besøk fra september 2010 forumet og har et spørsmål til dere som er litt lenger fram i løypa:

Når er det lurt å begynne papirmølla med nav?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må uansett vente til uke 26, men asap etter det mener nå jeg.

De har 3 mnd behandlingstid på permisjonssøknadene så da er du ihvertfall ganske sikker på at alt er ok i tide.

Skrevet

Helt enig med babyboyB x 2. Jeg sendt inn da jeg var i uke 27 og da fikk jeg svar fredagen før jeg gikk ut i permisjon.

Skrevet

Sendte det inn nå på mandag da var jeg 29+3. Må jo regne med at det er tid nok til å behandle søknaden min. Når de ikke skal ha den før etter fulgåtte 26 uker så må de jo regne med at folk ikke står der på dagen etter fullgåtte 26 ;)

Skrevet

Ups....jeg er 31 uker, og har enda ikke fått rompa i gir og skrevet noen som helst søknad... Hmm....Må kanskje finne frem skriveren i dag og skrive ut det skjemaet... Er det virkelig en hel papirmølle? Hvor finner man alle skjemaene da?

Skrevet

Gå inn på www.nav.no, der finner du alle skjemaer.

Skrevet

Jeg mener jeg Begynte å holde på med de paprirene når jeg var ca uke 31. men fikk nok ikke sendt de avgårde før jeg var i uke 34.. Har fått brev om at fødselspengene er godkjent, men har ikke fått noe enda. Regner med å få det i disse dager..

Skrevet

Ferdig til levering idag. Jeg har termin 24 mai!

Skrevet

Eh, har akkurat sendt dem inn, så jeg var kommet helt til uke 35 før jeg fikk sendt dem. Det er nok litt i seneste laget ja, begynte prosessen da jeg var i uke 26, men så har det vært så mye fram og tilbake med arb.giver og vips så var ukene gått.. Får håpe det ikke er 3 mndr behandlingstid her da.. :-/

Skrevet

Er det ikke bare det ene skjemaet på nav? Er det flere?

(*dumme lille meg*)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å levere følgende papirer:

- søknadsskjema for permisjonspenger

- siste lønnsslipp fra meg og mannen min

- bekreftelse på termin (etter 26.svangerskapssuke). Send enten kopi av svangerskapspapirene eller et skriv fra lege/jordmor

-bekreftelse fra arbeidgiver på ansatt-forhold. Finnes eget skjema for dette som de som fylle ut og stemple/signere.

Jeg har fått brev om at behandlingstiden er 4 uker i min kommune.

Lykke til:-)

Skrevet

Jeg sendte inn alle papirer når jeg var rundt 30 uker på vei (burde vel gjort det etter 26 uker..), og fikk brev fra Nav for 2 uker siden, om at de hadde minst 2 mnd behandlingstid (Bergen kommune). Har termin 27.april. Men, jeg krysser selvsagt fingrene for at det ordner seg til termin. Lenge å gå 2 mnd uten cash;)

Skrevet

Jeg sendte nylig inn papirene mine. Er i uke 31 nå. Men jeg får utbetalt lønn fra arbeidsgiver under permisjon, så det de som blir lidene fordi jeg var treg. Men ville nok fått papira inn så snart etter uke 26 som bare mulig, men jeg bare glemte de av........... Surrete? JA!

Skrevet

Ja så det er slik altså, at vi som får lønn fra arbeidsgiver ikke lider fordi nav har lang behandlingstid? :) Håper det, pengebekymring er ikke akkurat noe man trenger rundt nedkomst..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...