Solvims Skrevet 24. mars 2010 #1 Skrevet 24. mars 2010 Mange som synes det? Jeg synes det er litt altoppslukende jeg. Med en gang vi bestemte oss for å prøve igjen, brukes de fleste kvelder på å søke div informasjon om hvordan få det til å klaffe (jeg er en smule mer ivrig på akkurat den delen av prøvingen enn min samboer...). Er jo veldig engasjerende, men synes det ikke er gøy før jeg evt sitter der med en positiv test i hånden. Hva med dere? Noen som kan finne positive ting, og endog gleder ved å være prøver? Dele?
blå og rosa+lillebror Skrevet 24. mars 2010 #2 Skrevet 24. mars 2010 Hei er selv i 1pp nå, IKM ca 4 april. Det er spennende, og som du sier, altoppslukende Er og veldig ivrig, prøver ikke å mase så mye om det til min bedre halvdel, som heller ikke er like ivrig som meg men det er vel normalt. Ble gravid på 1pp sist, så håper det går like fort denne gangen. Er en smule utålmodig hehe Har du barn fra før?
mia engel&fia frøken Skrevet 24. mars 2010 #3 Skrevet 24. mars 2010 jeg syntes de mnd vi var mindre intr i info oh heller mer intr i hverandre og div måter til tilfredstillelse eller hvordan jeg skal si det er artigere. så gleden ved å være prøver er best når jeg har lagt prøver tankene på hylla.. for det tar mye energi og tid..
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Jeg syns det var gøy første pp'en. Når da tanta kom syns jeg ikke det var så veldig gøy lengre.. Har jo ikke prøvd så veldig lenge enda, er "bare" i 4 pp nå, men som alle andre prøvere skulle jeg jo ønske at den satt med en gang. Nå syns jeg det er skikkelig dritt! Folk sier at man har en spennende tid foran seg som prøver - jeg syns ikke det. Det er ikke "spennende" å gå å vente på en positiv test. Det er slitsomt! Det er ikke gøy i det hele tatt å gå å telle ned dager, ha så mye fokus på EL, IKM, og alle dagene mellom. Telle, telle, telle... Og ikke minst de tankene som: Traff vi nå? Burde vi hatt sex de og de dagene for å treffe? Er egget befruktet men ikke fester seg? Hvorfor fester det seg ikke? Trente jeg for hardt de siste dagene? Jeg tror jeg dropper kaffe jeg, bare sånn i tilfelle. Kanskje jeg ikke skal ha sitron i vannet mitt denne uka, det kan jo hende at det skaper et dårlig miljø for spermiene. Jeg tror ikke jeg skal drikke alkohol så nærme EL, det _kan_ jo hende at det påvirker i negativ retning .. Osv...... Det er så mange utmattende tanker! Dette er ikke noe jeg _vil_ tenke på, men de tankene kommer snikende uansett. For hvis man ikke ble gravid denne pp'en så kan man jo begynne å lure på om man skal gjøre noe annerledes neste pp. Det er nesten som jeg ønsker at vi aldri ble prøvere, men bare ble gravid uten at det var bestemt. Da hadde man i alle fall fått roen over seg.. Så for min del så er det ikke noe gøy med å være prøver Ble en liten utblåsning dette, men godt var det hehe
Ønskebaby08*12 Skrevet 25. mars 2010 #5 Skrevet 25. mars 2010 Foreløbig syns jeg det er stas å være prøver Har vel nettopp startet på min første pp, så er ikke helt lei og frustrert ennå... Men,det kommer vel når det har gått mange mnd med prøving og uten resultat. Jeg for min del har aldri vært prøver tidligere, forrige graviditet kom bare, helt uplanlagt. Jenta blir snart 18 mnd nå, så på tide å tenke på neste nå. Har fått med meg min kjære på de tankene, så han er klar han også. Har vel egentlig igrunn ikke lest så mye om det å være prøver ennå, tar det litt som det kommer, er vel litt redd for at jeg skal begynne å stresse dersom jeg leser for mye... Håper at jeg kan kose meg litt i prøveperioden også, at jeg ikke blir alt for oppslukt av tanken på å bli gravid, for da blir jeg nok ikke det på en stund. Ellers er det jo stas å snakke med min kjære om livet med en ny baby, svangerskap og det hele. For det har blitt en god del mimring i det siste, noe som gjør lysten på et barn til enda større. Ihvertfall, lykke til til alle andre prøvere
Solvims Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2010 Kjenner meg veldig igjen! Ja, har et barn fra før, han satt på første forsøket. Hadde håp om samme flaksen denne gangen.. Heldigvis fant jeg ut at jeg gikke hadde eggløsning forrige syklus og gikk til legen - fikk pergo og timingen var bra slik at jeg kunne ta de tre dager senere. Sånn sett er dette vår første reelle pp da.. (men føles lengre pga forrige syklus på rundt 50 (!) dager. Nå har jeg "helgardert" med ttemping og eggløsningstester, så jeg er rimelig sikker på at eggløsning var onsdag for litt over en uke siden... Altså skal jeg holde meg til planen skal jeg teste neste onsdag... tviler sterkt på at jeg klarer å holde meg helt til det :-S he he, er vel en del av å være litt ivrig... Steffen sin mamma, vi har ikm omtrent samtidig vi da - klarer du å vente til den dagen med å teste? :-)
Solvims Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 25. mars 2010 skrev litt fort... mente selvsagt heldigvis at jeg fant ut om den manglende el, var veldig triste nyheter egentlig da (men kan visst skje alle kvinner innimellom)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 25. mars 2010 #8 Skrevet 25. mars 2010 Hei jenter Det var gøy de 3 første pp`ene, men nå synes jeg ikke det er noe gøy - det er liksom ingen lek å lage baby lenger... Er skikkelig lei og frustrert og håper snart at det blir vår tur igjen. Vi er jo så heldig å ha en skjønn liten jente på 4 år fra før, det er jo ingen selvfølge å få barn, så nå setter vi ekstra stor pris på hun vi har... men håper jo på ett mirakel til!!! Da vil det være verdt alt strevet, 2 år med overtalelse av mannen til å prøve på nr 2, og nå alle månedene (ca 2 år) med TR og nedturer (tilsammen 4 år som babysyk!), alle gangene jeg har vært gravid men mistet. Av 6 graviditeter har jeg bare 1 fullført svangerskap, og 3 aborter bare i 2009, 2 MA og 1 SA - det tar på psyken for å si det sånn... Var ikke meningen å være negativ her altså, er en ganske så positiv og glad jente ellers!! Jeg ønsker dere bare lykke, lykke til med prøvingen, håper ikke noen av dere er så uheldig og bruker lang tid, men at dere får en spire ganske snart! Kos dere og nyt prøvetiden enn så lenge, det er viktig at man greier å slappe av og kan kose seg Stooooor klem fra
Snarl Skrevet 25. mars 2010 #9 Skrevet 25. mars 2010 Jeg har vært av p-pillen siden august 09 og har de siste månedene begynt å prøve og bli gravid. Har ikke prøvd ut EL tester enda (hvordan tar man en slik test?). Foreløbig driver jeg og scanner internet for all mulig informasjon o.l. Det er ganske morro det IKM uke 13, men tror nok TR kommer på besøk. Men foreløig så har vi god tid
Solvims Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 25. mars 2010 Etter 4 år som babysyk er det definitivt din tur "Meg og lille snuppis", håper på spire til deg denne perioden! El-testing kan man gjøre på flere måter, jeg bruker strips fra billigetester.no, de viser når el er på vei (stigning av LH) også prøver jeg å måle temperaturen hver morgen med basaltermometer - kan kjøpes på samme nettsiden- ikke lett å tempe når man skal gjøre det til nøyaktig samme tid... har våknet noen ganger med termometeret fortsatt i munnen en drøy time etter målingen burde vært (typisk i helgen da. fin side om temping osv er www.pernille.info
Solvims Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 25. mars 2010 svarte visst ovenfor innlegget jeg :-) (om el tester)
blå og rosa+lillebror Skrevet 26. mars 2010 #13 Skrevet 26. mars 2010 klarer aldri å vente så lenge, har noen tester liggende, så blir garantert å teste når det nærmer seg har ikke kjent noe de siste par dagene, ikke murringer eller stikkinger eller noenting. ikke noe slim eller noe rundt de dagene jeg skulle hatt eggløsning, alt det der har kommet uka i forveien for å så "dabbe av".. men det trenger jo ikke bety noe. er veldig spent enn du, kjenner du noen typiske symptomer?
Solvims Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #14 Skrevet 26. mars 2010 Nei, dårlig med symptomer på meg. Føler meg akkurat som før... Prøver å holde moter oppe ved å lese om at nettopp det kanskje betyr gravid ;-) Sist fikk jeg metallsmak i munnen en uke etter el. Men ellers kom ikke symptomene før etter jeg testet positivt. Dette kan jo gå bra, vi må ha lov til å håpe!
blå og rosa+lillebror Skrevet 27. mars 2010 #15 Skrevet 27. mars 2010 samme her, syns egentlig puppene har blitt litt større, men har gått opp 1-2 kg iløpe av et par mnd, så det kan vel være det hehe, da er jeg vel heldig. de har vært litt ømme innimellom, men nå har ikke jeg hatt en normal syklus på lenge, så har glemt litt hvordan det "skal være". Fikk og symptomer etter jeg testet positivt sist gang. Men ja, absolutt lov å håpe krysser alle fingre og tær
Solvims Skrevet 27. mars 2010 Forfatter #16 Skrevet 27. mars 2010 Du også har ustabile sykluser ja- vi har en litt større utfordring med å finne el.. Jeg er 12 dpo i morgen og skal teste da- men regner med negativ (klarer alikevel ikke la være..) sist testet jeg positivt en dag over ikm. Skal reise på påskeferie på onsdag ( ikm) og vil så gjerne bruke påsken på å være lykkelig nygravid. Føler jeg har gjort alt riktig denne syklusen- ikke alkohol, kuttet ned kraftig på kaffe ( lå nok litt over normal i kaffeinntak, kutt her har vært hardt...) spist sunt og ikke trent hardt fra el til i dag. Kunne egentlig tenkt meg litt klarere retningslinjer på hva man bør gjøre hvis man prøver å bli gravid, og hva som kan være ugunstig for et nybefruktet egg.. Skulle gjerne tatt en kaffe til om dagen ;-) nå skal jeg prøve å bygge ned egne forventninger til morgendagens test, og sove.
Solvims Skrevet 27. mars 2010 Forfatter #17 Skrevet 27. mars 2010 Skrev visst 12 dpo, men det er 11... :-) litt kjapp skriving ( og knotete på iPhone)
blå og rosa+lillebror Skrevet 28. mars 2010 #18 Skrevet 28. mars 2010 spennende jeg testet positivt 4 dager over ikm sist, negativ på ikm, så venta noen dager. Termin ble og satt tilbake 3 dager, så kan tenke meg at jeg egentlig har ca 30 dagers syklus. Skulle og vist om det var noe man selv kunne gjøre som du sier. Har vært ute i frisk luft, trent lett, spist sunt, så håper. Har og lyst å få svar før påskeferien, å bare kunne slappe av. Jeg bare venter på at dagene skal gå, når jeg egentlig bør nyte å ha noen dager fri. Slitsomt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå